Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 176 ggr
Soligajag1
2

Handla kläder på stan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Hejsan!

Ville fråga er om ni har varit på stan i denna värme och shoppat ?

Jag va med min syster i Fredags ,
Handlade lite nytt ,
2 typ blusar/ toppar, en Bh , trosor - 3 pack -betala för 2 på Kappahl ,

Sedan åt vi och fikade, så vi skulle orka gå en stund till . 😊😋🌺

Brukar ni fika på stan ?
Vi delade på en bakelse 🍰, min syster o jag , jag tog en Cappuccino o min syster tog kaffe ☕️

Jag blev så nöjd med båda topparna , trosor o bh. 👍
Den rosa eller säger man mellan röd o orange / färgen , köpte den på Cassels , min syster köpte en likadan. Kul ! 😋
Den svarta köpte jag på Kappahl .

Soligajag1

HH 🙂

• Redigerat 2021-07-18 08:53 av Soligajag1
Maria
2

#0 Så roligt med nytt🙂

Jag brukar kolla in Gudrun Sjödens butik när jag åker förbi men det är inte ofta numera.

Förr fikade jag på stan minst varje vecka men köpa kläder har aldrig varit min grej.

/Maria

Soligajag1
1

#1:

Tack Tack !!
Egentligen inte min heller ,m en men, min syster ville ha sällskap att shoppa och även säga vad ja tycker är fint på henne!

Jag är en Loppis människa men min syster ville köpa nytt!!!

HH 🙂

DesK
1

Så mysigt! 😊 Innan pandemin brukade mina döttrar och jag gå ett varv i stan, titta på kläder och annat som vi vill ha/ behöver och sedan äta och fika på något trevligt ställe 😊 Saknar det! Härom dagen var killarna och jag i Frölunda torg för att handla lite nytt, det var första gången sen pandemin bröt ut. Vi hade jättetrevligt och på hemvägen köpte de persisk mat som de bjöd på hemma 😋

/Désirée

Fridaaaa
4

Nej jag går inte runt och shoppar på stan i coronatider

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
3

Fika och shopping, vad mysigt😊
Är det riktigt varmt så undviker jag innerstan men vid mer "normal" temperatur tar jag gärna en sväng på stan och shoppar lite och tar gärna en fika också.

/Christina

Lillyrod
4

Jag går inte heller på stan om det inte är absolut nödvändigt vilket det oftast inte är. Jag tycker inte ens det är roligt.

Att fika ute är alldeles för dyrt. Det händer ytterst sällan och som sagt inte nu med pandemin.

MonicaLagerquist
3

Har inte varit inne i stan och shoppa t på fler år. Är vi inne så är det en sväng till loppis en och sen mataffären. Fika ute gör vi aldrig. Det kan bli en snabb lunch om vi är för hungriga.

Stolt ägare till tre La permer

Totum
4

Har inte varit och shoppat och fikat ute på stan sedan pandemin bröt ut.

sp0ngeb0b
2

Nej, jag är en av dem som inte alls uppskattar att gå runt i butiker. Plus att jag undviker att köpa nytt så långt det går. Jag går i butiker om jag behöver något, ibland köper jag något "onödigt" också som härom dagen då jag köpte en luftig skön tröja att ha i värmen. Ibland kan jag strosa runt i secondhandaffärer och titta för vill man köpa begagnat får man ju ibland leta efter saker när tillfälle ges. Har köpt lite begagnat på sistone men mest hemtextilier och ett par toppar. Annars gör jag som många andra, håller mig till onlineshopping så långt det går både på grund av corona och för att jag gillar det bättre. Däremot kan jag uppskatta en fika på café, men det händer inte så ofta.

Åsa S
1

Jag jobbar inne i stan (stockholm) skulle aldrig vilja spendera en enda ledig dag därinne. Bara jag slipper åka pendeltåg en enda dag är jag superglad. Men nu är jag på semester så kanske jag åker in till Köping imorgon vi har en lista på semester saker att göra och att prova en grön halva från Bivur (kondiroriet som är med i filmen tårtgeneralen) har vi ju kvar att göra det är ju ett lokalt bakverk. Men annars så handlar jag mest bara på nätet eller second hand jag vet inte vad det är men de kläder som finns nu i butikerna finner jag inte intressanta alls och det är inte vad jag vill ha på mig.

Soligajag1
1

#3:

Tack så mycket!
Ja, det är klart man gick på stan mer innan pandemin.
Så denna dag kommer jag att minnas länge länge , underbart och roligt hade vi , min syster och jag.

Kram och ha en fin Måndag .
Soligajag1

HH 🙂

Soligajag1
1

#4:

Okej , , så är j jag med egentligen , men nu har dem flesta tagit båda sprutorna.

Såklart ska man vara försiktig ändå .
Det va inte så mycket folk på stan här, många va väl på stranden eller ute.
När vi fikade på Cafet va det 3 st där.

Ha en fin Måndag .

HH 🙂

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5:

Härligt !!
Samma här .
Nu hade min syster "panik" , hon hade inga kläder , sandaler .
Klart jag följer med som sällskap och rådgör i kläder.

Vi köpte till och med en likadan topp , och det händer aldrig!!

Ha en fin dag .
Soligajag1

HH 🙂

Soligajag1
1

#6:

Okej , , joo , så är det men Vi tyckte att vi va värda detta!!

Kraam // Soligajag1

HH 🙂

Soligajag1
1

#7:

Okej, , ja, det är tur att vi alla är olika.

HH 🙂

Soligajag1
1

#9:

Okej , ja, vi är alla olika , vi tyckte vi va värda denna dag.

Kram //Soligajag1

HH 🙂

Soligajag1
1

#8:

Okej,

HH 🙂

Soligajag1
1

#10:

Tackar!!

Vi är alla olika människor!
Jag är så nöjd med mina båda plagg + mat + fika .

HH 🙂