Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 159 ggr
Maria
2

Godmorgon onsdag 14 juli

God morgon på er.
Här har åskat och dundrat och regnat i natt.
Nu skiner silen och det är 21 grader ute.

Hoppas ni får en fin dag mitt i veckan.

/Maria

Ljungåsen
2

God morgon.

Här har det varken åskat eller regnat. Väntade hela eftermiddagen igår på det utlovade regnet som aldrig kom, det passerade norr om. Redan 20 grader ute, så jag fasar för ännu en alldeles för varm dag.

Soligajag1
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Godmorgon !

Härligt väder , solen skiner och det är 21 + ,
Idag ska jag hälsa på en kompis , det blir grillning av fläskfile + sallad och brödet jag bakade igår kväll.

Ha en fin dag alla.

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

God morgon

Sol och 24 grader nu på morgonen.
Ev kommer en av sönerna ut för att mecka bil idag.
Det ska tydligen bli uppemot 30 grader så vi fär väl se hur han gör.

Själv ska jag vattna lite sen är det dags för ett pass på katthemmet och sen styrelsemöte på katthemmet.
Ha en skön onsdag.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
2

Lakritz njuter av värmen trots sin kolsvarta färg🙂

/Maria

DesK
0

Godmorgon 😊 Zaki och jag tog en promenad vid femtiden, sen kröp vi ned igen och det skulle vi inte ha gjort. Nu känner jag mig helt borta 😳 Det har åskat och regnat lite inatt. Får se vad dagen bjuder på, men jag njuter av värmen 😍

/Désirée

oh-la
3

god morgon!
här åskade det så det skallrade i rutorna på huset inatt. Mannen hade en journatt och var inte hemma vilket innebar ensam med två barn och en hysteriskt åskrädd hund så det har inte varit många timmars sova. därtill slog blixten ner i huset så halva huset var strömlöst, värmepumpen slutade fungera och vattenpumpen fick jag stänga. pappa ringde kl 01 för att kolla hur det var med oss och erbjöd sig att åka ut och titta till elskåpet mitt i natten… lilla pappa, han är verkligen den finaste pappan på jorden.
nu kom min man hem och ska sova, så jag steker pannkakor och fixar fika så tar jag barnen ner till havet och badar idag. SMHI lovar nytt regn och åska till eftermiddagen så då blir det väl en ny vända med stackars hunden. Jag lyckades i alla fall rädda gräsklipparen. den stod på laddning och jag hade egentligen lagt mig, men magkänslan sa att jag nog borde flytta in den. tur det, annars hade den gått åt skogen och husqvarna verkstad här har semesterstängt. man ska lita på magkänslan!

Maria
2

Lakritz ligger fortfarande nästan på samma ställe🙂

/Maria

Maria
1

Jag har sovit i soffan i nästan två timmar och jag gissar att Lakritz varit ute hela tiden.

/Maria

DesK
0

Jisses! Blir han inte kokt? Zaki ligger under kylaggregatet i stora rummet 😊

/Désirée

Maria
1

#9 Ja jag fattar inte att han mäktar med. Vi har ju fläktar inne och mycket svalare här.

/Maria

CasaRamon
1

Utan våra 3 luftpumpar, skulle jag inte stå ut. 31 gr. Våra bästa investeringar.

Tarotstollan
1

Här har åskat och regnat mellan 17 - 19. Mullrat mest runt omkring så det har inte varit några rejäla smällar. Katterna brydde sig knappt denna gången. Nu skiner solen igen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!