Kemtvätt
Har du kläder som måste lämnas på kemtvätt?
Stolt ägare till tre La permer
Ja, en lång kappa
/Désirée
Nej det har jag inte och det har jag nog inte haft några när jag tänker efter.
/Maria
För länge sen hade jag en klänning som borde kemtvättas men det gick bra ändå!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag äger en skinnjacka som det är kemtvätt på. Hittills har det inte behövts. Att vädra och torka av med fuktig trasa räcker långt. Känns inte riktigt som ett plagg man brukar tvätta så ofta heller, och det är ett väldigt speciellt plagg för mig så jag undviker helst att lämna den ifrån mig.
I övrigt köper jag inte kläder som kräver kemtvätt, och har aldrig lämnat något till en kemtvätt.
//Jessie
Jag håller med föregående talare. Köper inget och äger inget i klädväg som behöver kemtvättas : )
Jag köper heller inga kläder som kräver kemtvätt. Kappan som jag nämnde fick jag av min far för ca 30 år sedan. Det är en hellång handsydd kappa i ull. Jag använder den bara till finkläder på vintern, så den behöver inte tvättas särskilt ofta.
/Désirée

nix äger inga såna kläder.
Stolt ägare till tre La permer
Nja… står det på vissa av mina kläder men det har jag struntat i och tvättat i maskin (handtvätt) och det har gått finfint.
Jag undviker att köpa den typen av kläder, men fått hem några plagg som det visat sig vara kemtvätt på (köper oftast secondhand) av misstag och har då tänkt att det får bära eller brista och tvättat ändå.
Jag kan liksom inte ha kemtvättskläder, jag har ju djur som alltid lyckas skita ner mig, haha…och så känns det ju sådär bra med en massa kemikalier. Dessutom skulle det vara väldigt omständigt att behöva ta en buss/bussar med smutstvätten för att rengöra den…nej tack.
/Chinesecrestedlover
Nej vägrar sånt. Vill kunna tvätta allting hemma.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.