Godmorgon söndag 11 april
God morgon på er.
Vi har bara 2 grad ute. Fy attan vad kalt.
Hoppas ni alla får en fin söndag.
/Maria
Tack detsamma Maria och alla andra!
Klockan halv 6 då vi rastade hunden var det på 0an här.Ja vårvärmen ser ut att dröja. Men på torsdag får jag vaccinet. Astras, ja man undrar ju över deras rapporter. Ha en skön Söndag alla! Mvh/WL
God morgon.
Här är det två minusgrader och marken är täckt av frost. Suck.

God morgon
Två minusgrader och sol nu på morgonen.
Inga direkta planer för dagen.Letar efter en beg roddmaskin att inhandla.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Godmorgon 😊 2 minusgrader här och det ser kallt ut ute. Mässa om en stund och sen en utflykt med killarna.
/Désirée
Godmorgon! Det har varit minus 5 i natt men nu är det på plussidan. Få se när busvädret drar in.
#1 Lycka till med vaccineringen, Wonnalesan! 🌸 Hur fick du veta vilken sorts vaccin du får?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1:
Hejsan ,
Så bra att du får vaccin , men kunde inte låta bli att gå in o kolla lite om Astra , för jag har hört att biverkningarna är dåliga , flera har fått blodproppar i benen .
Då blir jag lite rädd ,
Dem i Norge har tagit tillbaka vaccinet Astra , förlåt . . Vill inte skrämma dig, men läs gärna om det .
HH 🙂
Läste nyss detta , , har även lyssnat en del på nyheterna om detta vaccin, skrev fel om blodpropp i benen , det va i hjärnan, , okej, det va 5 personer som fick Vaccinet , 2 drabbades .
Men jag blir orolig.
HH 🙂
#7 Förstår det, Soligajag, det är ett dilemma. Att bara några få drabbas är liksom ingen tröst för dem eller för deras anhöriga. Jag önskar att man finge välja.
Min gubbe har just fått Astra-Zeneca och han har inte märkt någonting, inte ens av sticket i armen. Om det kan vara någon tröst.
Men mest är det tydligen kvinnor som drabbas.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
God förmiddag! Vackert väder här, solsken och 5 plusgrader.
#1: Tror inte du behöver vara orolig för vaccinationen Wonnalesan. Nästan alla får ett bra skydd av Astra utan biverkningar.
"I Europa har uppemot 17 miljoner doser av vaccinet getts. Bara runt 15 fall av möjlig blodbiverkan är rapporterade." (18 mars)
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Lycka till!
#8 Ja, mest yngre och medelålders kvinnor, inga pensionärer ännu. Troligen för att de yngre har ett starkare immunförsvar som kan reagera för häftigt.
- Redigerat 2021-04-11 11:46 av [[eskils_]]
God middag!
Jobbat delat pass idag - ogillar det,men bara att kämpa på
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8:
Det va toppen !
Lycka till din gubbe!! 😊👍🥰
HH 🙂
Förstår oron över biverkningar på vaccin, men vi kanske borde fundera lite över hur det ser ut med biverkningar i allmänhet….vanliga huvudvärkstabletter som t ex Alvedon har en mängd olika mer eller mindre allvarliga biverkningar och det är det sällan eller aldrig någon som funderar över eller ifrågasätter det.
/Désirée

#13:
Va fina blommor!! Va duktig du är som går ut på en promenad !!!
HH 🙂
Fy för den lede…nu snöar det😖
/Maria
#15 Samma här 🌨☃️
/Désirée
#16: Här också. Skitväder.

Jag har dratit för gardinerna och vägar titta ut så jag vet inte om det snöar här också.

"11 Minat en timmes promenad varje dag är målet.
Vitt puder på träden - imorgon är det vår igen
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Fy så kallt och snöigt!
Nu längtar jag efter värme!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet