Min man är händig
Min man brukar göra det mesta själv. Har t.ex renoverat huset men detta är nog bland de minsta renoveringarna😀
Jag har fått ett kors av honom. Ett keltiskt guldkors med en smaragd I mitten. Det är 4 cm högt. Jag tycker mycket om det.
Ve och fasa när jag läst att vitmaktgrupper har tagit över denna symbol. Det hade jag ingen aning om😔
/Maria
- Redigerat 2021-03-22 14:34 av Maria
Vilket vackert kors!! Och vilken händig man du har!!🥰🥰🥰
Å så fint! Så konstigt när symboler "kidnappas" på det sättet!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#0: Så vackert! 😍
Bästa botemedlet mot kidnappade symboler är att andra också bär dem och inte låter kidnapparna ha ensamrätt på den.
// Harley
Så vackert! 😊 Det ska ju kännas bra att bära det också!
💖🧡💛💚💙💜
Ja jag kände mig inte bekväm med att bära det. Hade jag tillhört den grupp religiösa kelter som korset "tillhör" så hade jag kanske stått upp för det hela mera men det har jag alldeles för liten kunskap om.
Jag gillar inte heller när symboler kidnappas.
/Maria
#0: Väldigt vackert kors.
Och vitmaktgrupperna kan slänga sig i väggen, de har ingen som helst rätt att kidnappa några symboler. Strunta i dem!
- Redigerat 2021-03-23 15:09 av [[eskils_]]
Härligt med en händig man och korset blev så snyggt 👍🏻
Det här med att sno och kidnappa symboler är något vi ska kämpa emot och jag har keltiska kors som jag bär med vördnad och stolthet och det tänker jag inte låta någon ta från mig.
Tror någon att jag tillhör något annat än fred mellan människor om jag bär korsen så för jag mer än gärna en dialog och förklarar ursprunget och det gäller för mina andra smycken med som bär på en stark andlig symbolik genom årtusenden från olika kulturer som jag besökt genom åren.
Vi får aldrig låta oss tystas och vi får aldrig bli obekväma, obekväma det ska dom vara som använder symbolerna i fel syften inte vi tvärtom vi ska bära dom med stolthet och kämpa för fred och kärlek ❤️
God kväll
Vilken härlig kväll! Det är vår i luften! Det har nog varit fint hela dagen men jag hann inte se det när jag var på jobbet.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#8 Heike med flera. Är du tillbaka?
/Maria

Så fint korset blev.-
Stolt ägare till tre La permer
Jag är jättenöjd😉
/Maria