Färgar ni håret?
Färgar ni ert hår eller kanske har slingor?
/Maria
Jag bleker 2 gr/år.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har tonat fram till Coronan. Nu ser jag ut som en Zebra i håret. Maken sade jag kan hjälpa dig, det betyder att det ser hemskt ut! Ska vi ta lite på dig också då- svarade jag. Han är mer grå än mig. Men då är det pondus, jojo. Mvh/WL
Japp, jag färgar håret ca varannan månad. Är egentligen helt vithårig 🙄
/Désirée

Nix
Stolt ägare till tre La permer
Förr hade jag ljusa slingor. Gjorde själv hemma men numera har det gråa fått ta över.
Jag tycker det är så himla skönt och bekvämt med grått hår😀
/Maria
Nu var det säkert 4-5år sedan jag färgade håret men innan dess så har jag hunnit beta av de flesta färgerna tror jag. 😄
Är lite sugen på att färga igen. Trivs sådär i mitt naturligt blonda.
Smått avundsjuk på er som blivit grå, tycker grått hår är så fint.
// Harley
Jag färgade mitt hår i några år, men sedan tröttnade jag på att hålla på så jag lät det växa ut. Eller, egentligen var det en toning, men det var nästan så den satt i som vanlig färg. Har fortfarande rester kvar i topparna men det syns inte om man inte vet att det är där. Det var tre år sedan jag slutade färga. Det är väldigt skönt att bara låta håret vara tycker jag, även om jag gillade färgen jag hade innan. Men min naturliga färg är också fin så det är jag glad över :)
Jag färgar, hela håret i samma färg eftersom jag ogillar den mörkt grå nyans jag har naturligt annars numera. Om/När jag blir mer ljusgrå så kan jag tänka mig att sluta färga, men inte med den här färgen.
Färgar alltid till en mörk brun som ligger nära min egen naturliga hårfärg som jag hade innan jag blev gråhårig. Den aningen mörkare än min naturliga färg, men jag passar faktiskt bätte i den eftersom jag är så mörk i övrigt tycker jag själv. Jag har aldrig färgat till en färg som inte kan finnas naturligt om ni förstår vad jag menar. Det ska se ut som en naturlig hårfärg, annars får det vara. På mig själv då förstås, andra får ha vilka hårfärger de vill.
Jag har min naturliga hårfärg för stunden. Har färgat massor förut. Hade svart i flera år och ett tag hade jag knallrosa och turkos till och från. Jag vill gärna färga det igen men kan inte bestämma mig för hur jag vill ha det. Skulle gärna ha nån rolig kombination av svart och extrema färger.
Jag har naturliga slingor så jag kan inte riktigt klaga på min hårfärg, även om jag gärna hade haft mörkare hår.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Färgar håret 2-3 ggr/år :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nepp. Jag har aldrig färgat, tonat, blekt eller slingat mitt hår. Har funderat på att tona rödbrunt/mörkbrunt någon gång men aldrig gjort det. Har sett min syster gått igenom alla möjliga färger och hon har haft en del krångel som avskräckt också, och i slutändan har det blivit rätt mycket pengar. Tycker man det är kul så är det säkert värt det, men jag stannar nog hellre med min egna hårfärg
//Jessie
Förut färgade jag och gjorde slingor ibland. Men det var några år sedan nu.
Nej jag är naturligt vit.
Jag har färgat håret svart (bortsett från en period då jag hade rosa hår för tre-fyra år sedan) fram till typ för ett år sedan. Tror det var 9-10 månader sedan jag färgade. Färgade hemma så slutade inte pga coronan, utan slutade för både hår och hårbotten var verkligen i uselt skick.
Ja jag gör det hos frisören och det är just nu nästan platinablond…. till hösten ska det bli mörkt
Hennafärgar några gånger per år
Har gjort färg/slingor hos frisör sen jag var 20, så 25 år nu. Dock får min riktiga hårfärg växa ut nu så att håret får vila från färg. Men, om det skulle komma gråa hår så blir det toning eller liknande, det är lite mer skonsamt för håret 😀
/Christina
Är naturligt ljust blond, så när det började mörkna färgade jag det ljust blont igen. Efter något år blev det slingor i stället, för jag gillade inte att se det mörka blonda med så skarp utväxt mot det ljusa och mer naturliga blonda. Efter ännu några år såg jag ingen skillnad längre mellan det naturligt ljusa blonda och slingorna, då hade mitt hår börjat vitna och numera är mitt hår naturligt ljust blont igen eftersom det sakta vitnar.
Så nu får det växa som det vill.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Färgar svart med henna och indigo.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#19: Vet inte om du börjat få gråa/vita hår än.. Men om - täcker det även dom? Jag kan enbart färga mitt hår hos frisören, vanlig färg jag köpt har INTE täckt mina "vitingar".. Vet att det du färgar med även är skonsammare, så tänker att det kanske kunde vara värt att testa. Vart köper du? :)
#20 Henna ska fungerar bra till grått hår. Indigo kan ha lite svårare att fästa.
Jag köper min henna och indigo härifrån https://www.hennabutiken.se/produkter/farg
Jag har förresten inga gråa eller vita hår än, så jag kan bara uttala mig om andras erfarenheter 😝
- Redigerat 2021-02-02 18:12 av TatsuOni
Min erfarenhet är att Henna inte täcker vitt hår. Det finns flera bra märken i handeln som täcker grått/vitt hår. Men man ska tänka på att det finns dels toning, djuptoning och färgning. Det behövs färgning för att täcka vitt hår. Alltså det är 2 komponenter som blandas. Har man vitt hår, så ska man helst inte använda en röd färg som då blir rosa. Däremot kan man då blanda ex. kastanj med en ask-ton. Framför allt till utväxten.
Pensionerad frisör
#21: Tack, ska testa henna isf! Hur länge håller det sig ungefär? :)
#24 Om det väl fäster så är henna extremt permanent och försvinner först när det växer bort. Längre verkninstid + fler lager ger mörkare färg.
#25: Ah, tack! Läste på den där sidan att bara henna färgar håret rödaktigt? Men det går att få mörkt även utan indigo alltså?
#26. Nej, henna kommer alltid att färga rött eller orange. Tillsammans med andra växter så kan man få andra färger. Men såvida man inte färgar det svart, så kommer det att vara nyanser utav rött där. Jag använder henna och indigo, tvåstegsmetoden för att få det svart och även det krävde lite arbete innan det blev helt svart 😋