Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 285 ggr
MonicaLagerquist
2

Morgon eller kvällsdusch ?

Vilken tid på dygnet badar eller duschar du?

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
2

Kväll! Avskyr verkligen på morgonen/förmiddagen :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
1

Badar gör jag alltid på kvällen, duschar gör jag på olika tider, men sällan på morgonen. Vill inte gå ut direkt efter dusch och bad.

/Désirée

Åsa S
2

Kvällen, det är ju då man kommer hem svettig och smutsig. Och det är ju inte bra duscha strax innan man går ut, speciellt inte ifall det är kallt ute då har man tvättat bort allt naturligt skydd

kara_murray
3

Eftermiddag eller kväll… Då är det som skönast med en varm dusch!!

Maria
4

Jag skulle ALDRIG kunna tänka mig att duscha på morgonen 😉
Möjligen om jag är på hotell och sovit till jag vaknar.

/Maria

flocken
2

Gärna em/kväll. Men när det finns möjlighet.
Behöver duscha idag. Men efter 11 timmars jobb, städat hela huset o själv med barnen är tveksamt om orken finns.
Kanske senare. Annars imorgon bitti

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

fruktgumman
0

Jag vill gärna duscha på morgonen innan jag åker till jobbet. Sedan givetvis vid behov, när jag blivit svettig, efter träning osv.

MonicaLagerquist
0

#5 Håller med.

Men tvättade snabbt av mig i morse.
Vi har ju inte ens någon dusch.Så det blev en snabb av tvättning med minimalt vatten i badkaret.

Vaknade svettig efter att ha drömt konstigt.

Maleficum
0

Föredrar kvällsdusch (och numera bad efter att jag fick ett badkar).

Sommaren blir det dock morgonbad varje dag i havet och spolar då av mig saltet efteråt men brukar undvika att tvätta med tvål och sånt då.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maria
1

Jag duschar eller badar inte varje dag längre.
Jag svettas aldrig, rör mig lite och är mycket hemma utan att bli smutsig så det känns helt onödigt.

/Maria

MonicaLagerquist
1

#10 Mannen och jag tar ett gemensamt bad två eller tre gånger i veckan.

Fridaaaa
1

#11 Önskar jag hade badkar…. hade varit så skönt nu

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lillyrod
1

Jag skulle aldrig vilja bo utan badkar.
Duschar eller badar på kvällen. Det beror på lite vad jag har gjort på dagen/kvällen.

citytjejen
2

Duschar alltid på kvällen, tycker det är något obehagligt med att duscha på morgonen😝

/Christina

Vixxen
3

Kvällsdusch! Så skönt att lägga sig efter en varm dusch!

CasaRamon
0

Vi har badkar men badar aldrig. Alldeles för oekonomiskt. Snabb dusch på kvällen istället.

Tippy-Toe
1

Morgonen är absolut bäst. Så känner man sig fräsch inför dagen, och jag avskyr att gå och lägga mig med blött hår.

JMW
1

Morgon. Jag vill inte lägga mig med blött eller halvfuktigt hår.

aggeelin
1

#5: jag håller helt med dig Maria!

Jag är svettig på hela kroppen på kvällen. Jag luktar inte gott alls!

Jag har en kusin som inte svettas alls. Vi var på resa tillsammans och hon somnade i kläderna på kvällen och duschade på morgonen. Det fungerade hur bra som helst.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1

#14: ja lite obehagligt är det … 😊 vill inte vakna så häftigt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
1

Jag duschar oftast på morgonen .
Sommartid när det är varmt kan jag till och med duscha på kvällen med , har setat i solen en dag 🌝 då är det skönt med en dusch sen .

HH 🙂

[Leifsdotra]
1

Närsomhelst på dagen när det passar. I normalfallet när jag åker in till jobbet så duschar jag gärna på morgonen eftersom jag inte kan lägga mig med blött eller ens fuktigt hår, jag får hemsk klåda i hårbotten av det. På helgerna ägnas 1 timme åt att städa hönshuset antingen lördag eller söndag, och då väntar jag med att duscha till direkt efter det.
Ibland på helgerna så bastar vi istället. Har en fristående bastustuga som eldas med ved. Det är så skönt att skrubba kroppen ordentligt och bli riktigt varm om man jobbat lite hårdare, när man varit ute en heldag och blivit kall eller känner sig lite extra ofräsch som jag gör efter hönshusstädning.