Känner ni er hemma...
Känner ni er hemma där ni bor?
Trivs ni eller skulle ni vilja ända på något?
Eller rentav flytta?
/Maria
- Redigerat 2021-01-15 14:49 av Maria
Känner mig väldigt hemma i min lägenhet. Lär inte flytta härifrån om jag inte blir tvungen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag känner mig definitivt hemma här, vi hade torpet som sommarställe från början med det var just på grund av att det var här vi kände oss hemma som vi till slut valde att sälja huset i stan och flytta hit.
Ja här där jag bor känner jag mig hemma och här vill jag bo kvar.Vi flyttade hir 28 februari 1983.Samma dag som våra tvillingar föddes.
Stolt ägare till tre La permer
Jag trivs i min lägenhet och i området jag bor i men jag skulle vilja flytta uppåt i landet.
Ja, jag trivs så bra i vår lägenhet, men den ligger i City och trots många fina parker saknar jag eget grönt, att kunna ta morgon fika i bara morgonrocken ute, släppa ut hunden i. Vi bollar alternativ, stanna här köpa ett litet sommarhus, men vet de av oss äldre som tycker det är jobbigt med två boende att städa och hålla i ordning på.
Vi har bott i Villa, radhus och lägenhet. Jag trivs nog bäst här i mångt och mycket.
Nackdelen är att vi bara har ett badrum och en toalett, lägenheten är stor så man skulle kunna ta en bit för en toalett och tvättställ. Alltid är det något som är fel på boendet. Men ändå så trivs vi så bra i lägenheten! Mvh/WL
Trivs oförskämt bra, skulle jag vilja påstå. 🙃
Det enda som skulle kunna få mig till att flytta vore om man köpte hus utanför stan eller så.
Skulle iallafall inte lämna min lägenhet bara för att byta till en annan.
Trivs jätte bra. Både med hus o grannar. Men när barnen är stora så kommer vi flytta ut mer på landet. Vi behöver mer yta. Våra intressen tar mkt plats.
Ett gäng Båtar , 4 st fyrhjulingar, 2 bilar. Mitt hunddagis. Vill ha egen rasthage samt inomhus arena. Mer yta för kaninerna behövs.
Ja, vi bor i ett villaområde nu
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Näe. Jag har aldrig känt att jag har hittat hem, vart jag än bott här runtom i Uppland.
Jag vet inte om jag känner mig så hemma i Sverige som land heller. Min bästa vän som bodde i London en tid tror att jag skulle stormtrivas där så får väl se om jag vågar prova på det i framtiden.
// Harley
Jag känner mig hemma här, trygg här. Jag flyttade till en by i närheten för 20 år sen med min familj och när jag flyttade hemifrån flyttade jag och min man in till staden här 1,5 mil bort. Så jag kan allt utan och innan. Men jag vill inte nöja mig, jag saknar något. Samma med min man. Ingen av oss har någonsin trivts i Skåne. Därför har vi bestämt att om 3 år flytta till Gotland. Det är drömmen, där vi verkligen vill vara.
Bor i min första egna lägenhet fortfarande, trots pojkvän sdan 9 år tillbaka. Så bra trivs jag i min lägenhet att jag inte vill flytta ihop med honom ännu.
Ja, jag trivs väldigt bra här. Men vill ändå köpa hus i framtiden 😋
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Känner mig hemma var jag än bor men yttre omständigheter har gjort att jag flyttat många gånger sen jag sålde huset. Min ena bror föreslog nu att jag borde överväga att köpa husbil skratt. Och nu när jag står inför en flytt igen så var nog valet enkelt, dels kommer jag närmare Lysekil där pappa bor, dels är nya lägenheten förvisso i ett gammalt hus men med nyrenoverat kök och badrum.
Utsidan ska renoveras nästa år, så jag får dras med 2-kopplade gamla fönster och huset ser skrutt ut på utsidan men det är inte mitt bekymmer. Dels är hyran 2000 kr lägre än här och det skiljer bara 7 kvm. Nya lägenheten ligger i ett hus med 4 lägenheter och jag hamnar överst så den kommer att vara mindre lyhörd för mig.
Stor trädgård och ägaren frågade om jag ville ha en egen odlignslott, jag har inte bestämt mig riktigt än. Hon frågade även om jag ville ha en egen avskärmad uteplats - men det sa jag var onödigt och hon förklarade att det blir flera utegrupper runt huset så man kan sitta enskilt om man önskar.
Här jag bor nu trivs jag men lägenheten är inte renoverad på säkert 25-30 år. Otroligt lyhört men sköna grannar och god gemenskap.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#12 Nya stället låter väldigt spännande.
Jag tycker du ska säga ja till odlingslotten😉
/Maria
#9: Hejsan!
Då jag var 17 år flyttade jag till Gotland från Norrköping. Jag älskar Gotland sommartid, men då hösten kom fanns inget att göra för oss tonåringar som drömde om livet som vi upplevt alla somrar vi varit där. Det är två skilda världar, sommar och resten av året. Men jag längtar alltid efter sommar på Gotland! Mvh/WL
#14 Ja så är det ju. Jag kommer från en väldigt liten ort och här finns egentligen ingenting att göra hela året haha. Men det är främst naturen och årets vackra skiftningar jag är ute efter när det gäller ön. Resterande med aktiviteter är ett plus. Men våra framtida barn kan mycket väl kunna längta bort och undra varför vi satte oss så långt bort ifrån allt. Men det är ju vårt val och dröm som vi måste följa, precis som de kommer få göra när de är vuxna sen :-)
Vill bo större. Men svårt att hitta i närheten här, då vi bor bra i förhållande till förskola och jobb och vill inte bo i tätbebyggt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Trivs så bra här.
Hundens hage:
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1410040/hunden-far-en-hage
Trädgården:
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1445992/emos-tradgard-2019
Träd, som blir till värme:
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1393034/ett-korsbarstrad-har-gjort-sitt
Göra om ett rum, från affärslokal till pysselrum:
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1382537/gora-om-ett-rum
Kul att jobba med ett gammalt hus också:
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1097911/emos-pyssel-pa-loftet
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag trivs väldigt bra med lägenheten, den är toppen. Men min partner bodde redan här när jag flyttade in, och då jag flyttade från en väldigt liten lägenhet hade jag inte direkt några möbler jag kunde ta med så vi körde på med hans inredning. Vi har väldigt olika smak men har succesivt bytt ut möbler och inredningsdetaljer efterhand som vi hittat saker vi båda tycker om. Så snart är jag även helnöjd med inredningen. :) Känner mig väldigt hemma här. Staden jag bor i är sådär dock, jag trivs här men den ligger väldigt långt borta från där jag kommer ifrån och jag känner ingen här förutom min partners kompisar så just det känns inte riktigt som hemma men jag trivs helt okej ändå.