Kalle Anka
Vi ska försöka första gången på många många år se Kalle Anka nu strax och jag ser faktiskt fram emot det🙂
Ser ni Kalle?
/Maria
Det är för att vi är ensamma hemma för annars brukar vi ha fullt upp med förberedelser av maten.
Vi har facetimat med sonen och hans familj. (eller vad det nu kallas)😀
/Maria
Nej, tittar inte på Kalle Anka. Så otroligt tråkigt. Jag kokar saffranskola just nu.
Nä, jag gav upp Kalle för säkert 13-14 år sen nu. Tycker de bara klippte sönder filmerna och vad jag minns vart det färre och färre av de gamla klassikerna.
// Harley
Inget Kalle för oss, vi var ute på en motorcykeltflykt istället😃
/Christina
Jag är en riktig anknörd men faktiskt så ser jag inte på Kalles jul och det har med alla onödiga ändringar att göra genom åren så jag tycker man förstörde ursprunget och jag gav upp så nu är det många år sedan jag såg det.
Jag tyckte allt jag mindes var med så jag är riktigt nöjd🙂
/Maria
Ja… fast klippt bort delar har de ju gjort redan från början.
Exempelvis med Kalle och tokfågeln så är det en del som fattas i slutet.
Likaså med den om husvagnen.
Själv tittar jag alltid varje år.
Ja, utom ett då jag somnade redan under Askungen. 😅
Här är en artikel om alla ändringarna genom åren.
https://www.expressen.se/noje/sa-har-kalle-ankas-jul-forandrats-genom-aren/
#10:
Jag kommer ihåg hur det började, när "nötkriget" togs bort, som jag tyckte var roligast.
Det fanns en TV tidning, med en tecknad seriefigur som hette "stygge Staffan", som kommenterade något TV program varje dag. Julafton kommenterade han med "Det blir ingen riktig julstämning innan man har sett Kalle Anka skjuta K-pist".
Nästa jul försvann nötkriget.
Jo, visst blev jag traumatiserat för livet när jag såg Kalle Anka och Piff och Puff skjuta med nötter på varandra. 😄😂
Vi såg alltid på Kalle när jag var liten, jag har tittat sporadiskt som vuxen.
För några år sedan när jag såg Kalle med mina kompisar så insåg jag plötsligt att Piff och Puff är randiga!
Jag har alltid trott att de var ihåliga, att det svarta strecket är ett hål liksom. :-D
Helt logiskt med tanke på att en anka går omkring i sjömanskostym och beter sig ungefär som en människa…
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Självklart tittar jag på Kalle och hans vänner! Det är då julen börjar! 😊
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag tittar på kalle Anka varje jul # 11 jag minns oxå när kalle sköt k-pist det tog dom bort
Tycker Kalle är en trevlig tradition med skojiga små filmer. Minns dock inte något nötkrig, har väl förträngt det.
Jag tittade faktist på nästan hela i år.
Oftas har jag varit i köet.(mitt eget val) men i år var allt klart så jag kunde kika på Kalle.
Stolt ägare till tre La permer
Tittar alltid på Kalle och vem kan vissla Johanna.
Mvh
Mig
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#11: Ja det där nötkriget ser vi allvarligt på och visst blev man förfärligt traumatiserad , nötkrig är allvarliga saker det 😂
#19:
Ställer du in det där våldsamma klippet. 😨 Sen jag såg det där nötkriget på sextiotalet har jag fortfarande mardrömmar varje natt. Jag kan inte ens gå förbi en ekorre eller anka utan att dessa minnen träder fram. Ibland söker jag skydd bakom ett träd och hoppas att de inte är beväpnade med nötter. Jag kan inte ens äta nötter längre, för i mitt inre öga ser jag bara ammunition. Nötter på granen får mig att kallsvettas. Jo man måste skydda barn mot sådana här filmer, till och med i tider då barnen ser vad som helst i internäter, skräckfilmer, porr, konspirationsteorier osv. 😄😂😁
#20 Ha ha ha satt och funderade ska jag våga så det var lite ångestladdat 😱 och skräcken ett faktum 😂 Vi får höra vad sajtvärden säger om det är olämpligt material då får hon ta bort det 😂😂😂
Nu ska jag gå och knäcka en nöt om jag törs 😨 😂
Hua det är nötter överallt nu, NÖTINVASION ta skydd allesamman 🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜🥜 jordnötterna anfaller 🤣🤣🤣
#21:
Säkert tas klippet bort. Det kan ju vara barn som ser på det.😁
Jag kan riktigt föreställa mig hur det går till i dagens läge. Barnet sitter framför datorn och mamman kommer och frågar vad han ser på. Han svarar SAW V och mamman säger "det är ok, men om du tittar på Kalle Anka tar jag ifrån dig datorn". 😄
För övrigt, jordnötterna är inte så farliga, men passa dig för valnötter. 😁
Jag har inte kollat på några år heller eftersom det är så tråkigt att se samma alltid, men igår kollade jag för att sambon ville. I och med att det blev en stilla och lite ensam jul kändes det ändå bra att titta, för man fick lite extra julkänsla. Och om man bara tittar vart femte år eller så hinner blir man ju inte lika trött på det :D
Jag kollar sporadiskt medan jag förbereder maten. Båda sönerna kollar på Kalle och vill INTE missa det!