Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 241 ggr
MonicaLagerquist
1

TV tittande

Hur ser du på TV.
Allt fler går ju ifrån att se på TV på själva TVen och ser via datorn.

Stolt ägare till tre La permer

JMW
1

Vi ser nästan aldrig på teve. Något ser jag på datorn men de är sällan något på teve jag vill se.

[Moon AppleGrey]
0

Säger jag att jag ser på tv så är det tv:n jag ser på.
Annars säger jag att jag ser på film via datoren, om det är den jag använder.
Oftast så ser jag på tv:n, även fast de stunderna inte är så ofta.

Mooniq
2

Jag har smart-tv, så jag tittar jättemycket på youtube - hittat massa roliga föreläsningar, filmer, matprogram och wannabe'es som gör hemvideor om mat, trädgård, husrenoveringar, husdjur etc.
på de traditionella tv-kanalerna så är det nog bara nyheterna som är intressanta.
Har även Netflix via mobil och tv för film och serier.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

flocken
3

Här är tvn på nästan dygnet runt. Program, filmer, musik.
Då jag är själv hemma på vardagen har jag tvn på som sällskap.. Höra en röst.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

oh-la
1

vi använer tvn mycket, men nästan aldrig det ordinarie utbudet utan vi streamar mest. nu har vi sorterat lite bland tjänsterna, så kvar är netflix, HBO och Disney. innan hade vi även prime och SF kids. sedan streamar vi en del från SVT play. vanliga tv-utbudet är väl bara nyheterna.

DesK
0

Jag tittar oftast på morgon-tv, tar med frukostbrickan och myser lite med Zaki 😊 F ö tittar jag mest på iPad, finns ju en del trevligt att se, men det är sällan jag tittar när programmen sänds, utan ofta på Play.

/Désirée

Fridaaaa
2

Jag kollar mest på datorn. Sambon har tvn för sin xbox eller kollar sonen.
Vi har smarttv så behöver inte koppla upp datorn till tvn för att kolla viaplay, netflix mm

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vixxen
2

Har Smart-tv så det blir Youtube och är det nåt program man vill se finns nästan allt via Kodi och Retrospect.

DesK
0

#8 Är de lagliga?

/Désirée

Maleficum
0

Har inte ägt en TV på många år (slängde ut den när den agera mer fågelpinne än TV).

De få gånger jag ser något blir det via datorn oftast ibland via mobilen. Men blir mest Youtube isf. Lyssnar mer på böcker och gör annat än ser på saker.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Vixxen
1

#9: Japp!

DesK
1

#11Kanon, då ska jag kolla in dom😊 På tal om tv-tittande, är det någon här som kör med ip-tv? I så fall hur funkar det? Jag har googlat en del, men blir inte riktigt klok på det ändå
https://hurfungerardet.nu/hur-fungerar-iptv/

/Désirée

Hur fungerar egentligen IPTV? Klicka här och läs om tv-formatet där du kan titta på alla möjliga sorters program och kanaler.
MonicaLagerquist
1

Jag ser väldigt sällan på TV.Tidigare såg jag en del via datorn.Men eftersom att jag för närvarande inte har några högtalare till datorn så fungerar det inte så bra.

När vi väl ser på TV är det oftast via play.
Bra att kunna titta när det passar en själv.

Stolt ägare till tre La permer

Vixxen
2

#12: Har ip-tv via Telia Triple play i vår bostadsrättsförening. Fungerar utmärkt för oss! Uppdateras med jämna mellanrum utan problem.

DesK
1

#14 Det låter bra, men jag vill inte bli kund hos Telia och jag bor i egen villa, så jag måste fixa allt själv 😊

/Désirée

Vixxen
2

#15: Tuffare då.
Har haft tur med Telia faktiskt!
Ip- telefoni, bredband och ip-tv till låg kostnad och föreningen har ett gemensamt avtal som tecknades för läääänge sen vilket medför tekniska fördelar mot de nyteckningar som görs idag.

sp0ngeb0b
1

Jag tycker det är kul att följa serier när de sänds på TV. Såsom Bonde söker fru, Hela Sverige bakar, Lyxfällan m.m. Så jag brukar titta på kvällarna när sådant visas. Brukar även titta på Nyhetsmorgon och ibland slår jag på sexan under lunchrasten. Men sen använder jag även TVn till att titta via streamingtjänster, antingen via Chromecast eller via appar på själva TVn. Det är väldigt sällan jag tittar på datorn, det skulle väl bara vara om jag och sambon vill titta på olika saker.

[Månglädje]
0

Oj det är herrans många år sedan jag såg på tv, har faktiskt tappat kollen på hur många år men nånstans mellan 15 och 20 år skulle jag tro. Har inte ens antennkabeln i den däremot köper jag in dvd skivor med serier från förr och gottar ner mig i gamla nostalgiska serier och filmer.

Är en nostalgiker och mår så bra av att se gammalt från förr och serier av Astrid Lindgren, Lilla huset och många gamla långfilmer såna där svartvita med alla våra underbara gamla skådespelare som Thor Modéen , Sickan Carlsson, Åke Grönberg, Åke Söderblom med flera.

Har verkligen noll intresse av televisionen och hänger inte med vem som är inne eller ute eller vilken reklam som sänds och har inget behov alls av det.

Ettan och tvåan ska finnas men då måste jag sätta i antennkabeln och jag är så ointresserad så det bryr jag mig inte om 😂 och min enkla dvd som inte ens har en klocka eller timer fungerar ändå med sin kabel det är det viktigaste så jag kan se gamla filmer från förr 🎞️

Tarotstollan
1

Jag tittar på tv och det gör jag mycket. Ibland ser jag något på datorn men det är mest musik-och målar videos.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Åsa S
1

Jag tittar på TV det är större och bättre bild där jag tittar mest på sånt som brittiska program med antikviteter, ett hus på landet, husjägarna och liknande lite mysiga sådär + sånt som hela sverige bakar och Ernst. +Lite udda program som hunting for hitler och de där knasiga programmen på H2 där de visar alternativa historiska dokumentärer som ofta är baserade på utomjordingars besök på jorden.

[Leifsdotra]
1

Vi tittar mest på Netflix, Plex och Disney + som vi nyss skaffat.