Barn o dess underbara konversationer
Barn säger vad de tycker. Med sina ord. O det kan bli så roligt.
Så här lät det igår kväll när vi nattade 8 åringen. Jag hade redan legat en stund i hans säng och nu var det pappas tur.
8 åringen : pappa, du som ligger med mamma varje kväll. Kan inte du ligga här ikväll?
Pappa var helt tyst i chock, vad säger ungen? Tills han förstod att han menade att vi sover bredvid varandra.
Pappa : jo jag är här inne med dig lite ikväll
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#0: Helt underbart! Barn är härliga och kan säja de roligaste saker.
Ja, de är så rakt på sak och oskyldiga i sina kommentarer.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ha ha ha ja det är för härligt vad som kan komma ur barnamunnar 😂 många glada skratt det kan dom verkligen bjuda på 😂
Haha ja de kan :)
sonen igår på morgonen när han kom till förskolan "kompisar hem nana", bara för att han var trött skulle alla kompisar hem och sova så han med kunde det haha! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vilka underbara ungar ni har! 🧡
Jag minns en gång när jag gick inne i Uppsala med min irländska varghund och vi mötte en mamma med sin lilla dotter.
Mamman: Oj, har du sett vilken stor hund!
Dottern: Ja! Den är större än…större än…större än en tårta!
Ja, hon hade ju inte fel. 😂
// Harley
#5: nej så underbart 😄 större än en tårta.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#6 haha vad härligt :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
😅😂
För några år sedan, så åt vi mat hemma hos min mormor. Min systers äldsta son var där utan sina föräldrar. Helt plötsligt så talar han om att "Vi har massa chokladsex hemma". Vi hade svårt att hålla masken 😅. Vi frågade min syster om detta senare när sonen inte var med 😂 Vi gissar på att de hade chokladkex hemma 😝
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#8: underbart.
Bara älskar vad barn säger
…………………………………..
En annan, mer makaber, historia berättade en av tjejerna som brukade komma och rida i stallet.
Hon hade förklarat för sina barn (lågstadie-åldern) vart kött kommer ifrån.
Ungarna hade tagit det hela med ro. Under en bilresa kort därefter så sprang ett rådjur över vägen varpå dottern kastar sig fram och ropar:
"Mamma, kör på den så vi kan äta den!"
… 😳 Det vart inget roadkill till middag iaf.
// Harley
- Redigerat 2020-11-27 18:27 av Herveaux
#10: haha. Jo men absolut. Barn är för goa
…………………………………..