Rosorna blommar
Nu har jag inte så många blommor eftersom alla mina uteväxter köptes eller såddes detta året så de är inte så stora än. Men jättetusenskönorna blommar på fint fortfarande (de har dock haft en tuff sommar då de inte alls blommade mycket så de kanske kompenserar nu, haha), och sen har jag sått ett gäng Prins Gustafs Öga som också blommar fortfarande. Capanulan blommar också men den står i förrådet sedan några veckor tillbaka. Har även en hängpetunia vid dörren som hänger under tak, den har jag inte vattnat på evigheter känns det som men den har ändå några tappra blommor kvar, haha!
Smultronen har börjat blomma igen, ur led är tiden…
Kärleksörten har varit riktigt praktfull i höst men nu börjar den vissna. Jag flyttade ju hem till mamma i våras så vi har haft en vänskaplig fight om vems växter som är finast - mina slog hennes med hästlängder.
Skillnaden är att mina har varit omstoppade med cairnterrierpäls över vintern! 😀
Snart dags att stoppa om dem igen inför vintern.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Inte ute men inne. Min fint gredelina sankt paula.
#2 Var med om det vid en jul när det var lite mildare men fortfarande snö, att smultronplantorna i trädgården började blomma.
Snön omringade plantorna och gav den lite extra värme pga effekten från solen (tänker att det skulle vara som när man har ett förstoringsglas i solljus)
och till nyåret så kunde vi äta mogna bär. Vi barn var stormförtjusta.
Såg idag att mina dahlior blommar så försiktigt fortfarande. Trodde de blommorna hade dött och väntade på att frosten skulle göra sitt med plantan, men såg igår att där fortfarande är några små rosa kvar :)