Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 202 ggr
Maria
2

Godmorgon onsdag 21 oktober

Godmorgon på er från ett regnigt Göteborg med 12 grader ute.

Hoppas ni alla får en fin onsdag.

/Maria

Ljungåsen
1

God morgon.

Här är nio plusgrader och regnar. Än så länge är det becksvart ute.

[Månglädje]
4

God Morgon !

Regnigt och mörkt här med och om några dagar är det dags att ställa om den där klockan igen 🕛 suck kan dom inte bara lägga ner dom där onödiga omställningarna man blir lika sur och grinig på det varje gång 🤣

Ha en härlig dag !

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!
Mörkt och regnigt ute men det är höst, så som höst är. Och på söndag blir det äntligen normaltid igen. Jag läst nyss att det kan vara sista gången det är normaltid.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Godmorgon !
Blåsigt och regn här , trist . . Blir en film och serie dag , sedan boken som kom idag / ljudbok , 😊👍❤️

Ha en fin dag alla . 😊
Vilken fin morgon bild Aggeelin 😊👍❤️

HH 🙂

• Redigerat 2020-10-21 09:07 av Soligajag1
[Månglädje]
0

God Eftermiddag !

Underbara bilder med blommor och katter ni bjuder på 😎. Här har det regnat men nu verkar det hålla igen lite men mer har dom utlovat i veckan så nu är det paraplytider ☔ Snön smälte bort och än har inte löven fallit men snart dimper dom ner men det såg lite lustigt ut med massor av löv på träden och snö på backen bilden stämde inte riktigt 😃

Fick veta i förmiddags att min far snart 92 är genomförkyld och så klart som alla andra tänker man corona men han var ner och tog massor med olika prover för nån vecka sedan och allt visade bra dock inget coronatest har han gjort.

Igår var han ner på lungröntgen för han tycker det piper och nu sitter jag och googlar mig fram på hur coronavirus syns på röntgen för honom får man inte iväg så lätt att göra ett coronatest så jag tänkte höra med er om ni vet eller känner till om corona avslöjas via en lungröntgen.

Har sett lite olika och endast funnit information från jan till maj men nu har dom kommit längre med kunskapen om viruset men det jag finner är enbart att det syns vid allvarlig sjukdom och vid lunginflammation.

Blir han sämre så måste han ta ett test där kommer jag inte att ge mig, just nu ligger han och är rätt så väck så vi får se vart det tar vägen men han har lätt att få förkylningar så det behöver inte vara corona men han har vart ner en del senaste tiden till vårdcentralen för öronen med mera så man vete tusan och det är ju märkligt bakvänt man åker till vården för att bli frisk men idag riskerar man att bli sjuk istället.

Förkylningar på honom vänder väldigt snabbt och på måndag har han tid på hörcentralen så förhoppningsvis är det en sån där förkylning som vänder snabbt och inte covid-19 men vi får se. Tänkte om nån av er känner till det där med lungröntgen och coronan om den syns för då lär dom se förändringar eftersom han igår röntgades och höra av sig snabbt om det är något för få iväg honom att ta ett test är inte det lättaste men blir han sämre måste han varelse han vill eller inte det ser jag till.

Denna corona vad den ställer till och skapar funderingar om det bara rör sig om en vanlig förkylning och med äldre blir man så klart fundersam men nu vet jag att far lätt blir förkyld, har allergi och sånt så förhoppningsvis är det inget men han är ute och rör sig mycket trots sin höga ålder i coronatider och är en pigg man på alla vis så när han är klen då blir man fundersam för han kör på nåt otroligt för att snart vara 92 år och det tycker jag är helt fantastiskt, han är otrolig och har vart i alla år aldrig klagat och inget är omöjligt för honom och han finner underbara lösningar på allt och farfar var likadan så han brås på honom det syns så tydligt. Krutgubbar brukar man kalla dom 😎😎😎

Ha en fortsatt fin dag på er 🙂

Maria
1

Visst kan man se förändringar på lungorna med röntgen men man kan inte se om det är Corona som är orsaken. Det kan man bara få reda på via prover.

/Maria

flocken
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Godkväll.
Äntligen börjar mitt migrän anfall ge med sig. Suttit i sen igår em.
Vi hade en härlig höstpromenad på fm. Min fina sigge är nu 16 månader

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
0

#7:
Hejsan! Så skönt att din migrän gått över . Vet att det är jobbigt . 😏 kram ❤️
Han är för go’ din Sigge , mysvovve ! 😊🐕❤️

HH 🙂

Maria
1

Jag håller med. Migrän är otrevligt.

/Maria

JMW
1

#7 Sigge är ju fantastiskt söt. När jag ser honom så längtar jag verkligen efter hund.
Det är nu nästan 2 år sedan vår Elsa lämnade oss. Det är fortfarande så tomt.

flocken
1

#10: tack så mkt.
Söt o bortskämd 🙈 rätt stor, 29 kg muskler

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
0

#11: Sötnos!

aggeelin
0

Ja en riktig sötnos!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet