Har ni några laster?
Har ni några laster som både kan vara jobbiga eller ge livsnjutning.?
/Maria
Den vanligaste kanske, sötsaker!
Det är både njutning och inte så bra!
Hundar får väl räknas in som den störta livsnjutningen och på mina hundar har jag lagt pengarna som andra lägger på resor, snus, cigaretter och annat .
Men det ger mig livskvalité, att komma ut i alla väder, en mjuk kropp att kela med. Att pyssla om, bada,klippa klor och träna.
Har man haft huset fullt av barn så blir det ack så tomt då alla lämnat boet, då fylls det av liv då en liten hund flyttar in! Mvh/WL
Jodå, nog har jag laster men jag har lärt mig att leva med dessa och har därmed efter många "om och men" lärt mig hur jag ska hantera mina laster, som tex tankefällor och psykiskt dåligt mående. Men ett ledord i att jobba med sig själv är INSIKT. Det som jag har upplevt av detta har gjort att jag idag kan lägga märke till fåglarnas kvittrande och det gör mig glad, ja helt andra värderingar helt enkelt och det gör så att jag nu mer har den livsgnista jag en gång kände inte fanns där.
- Redigerat 2020-10-04 12:56 av [Nalle1976]
Energidryck tyvärr
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min största last är snuset men det har jag inge lust att sluta med. Någon liten last får man ju ha😉
/Maria
- Redigerat 2020-10-04 16:30 av Maria
Det skulle väl vara sötsaker och så, det har jag svårt att låta bli. Sedan är jag koffeinberoende, har lite olika koffeinkällor bland annat energidryck (dock inte kaffe pga gillar inte det), jag ser nog inte själva koffeindrickandet som en last direkt, däremot blir det dyrt med energidryckerna vilket ju är tråkigt. Så det är kanske en last ändå haha, jag vet inte. Har även en tendens att inte kunna låta bli att köpa växter jag vill ha, vilket ju leder till att jag köper jättemånga vilket blir dyrt, plus att jag får platsbrist och riskerar att dra in ohyra = måste lägga pengar på bekämpning och om jag har otur, kasta växter vilket också leder till att mer pengar går åt. Men det är ett stort intresse jag har och jag tycker att intressen och hobbys får kosta lite pengar. Speciellt om det är något som växter som faktiskt består (såvida de inte får ohyra och dör, hehe).
Energidryck.
Försöker trappa ner med det o börja dricka kaffe.
Men sen är jag en periodare. Kan komma flera veckor /månader där jag bara äter en sak. Sen vips så har jag tröttnat.
Jag skulle nog nästan säga att djuren är mina största last. Lägger ohyggligt mkt pengar på dom.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Tyvärr kan jag inte baka.
Jag rökte i många år och det var mins törsta last då men jag slutade nyår 2010/2011. Däremot snusar jag fortfarande och det vill jag inte ens sluta med faktiskt. Den enda last jag har.
/Maria
Sötsaker. För mig är nackdelarna större än njutningen jag får, trots det har jag svårt att låta bli. Sen finns det väl annat jag kanske lägger lite för mycket pengar på eller liknande men där överväger det positiva, så det ser jag inte direkt som laster.
//Jessie
Kaffe, mjölk och rökningen ☕ 🚬 annars har jag väl inga laster däremot har det blivit lite mer godisäta i coronatider. Gör lite eget gott men last peppar peppar har det inte hunnit bli ännu men risken finns att det blir om oturen är framme 🍬 😂
Ost är nog min största last när det gäller mat! Både hyvelost och dessertost slinker ner med en otrolig lätthet!
Övriga laster jag har är skönhetsprodukter såsom ansiktsmasker, hårinpackningar och bodylotions etc :-)
/Christina