Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 374 ggr
MonicaLagerquist
7

Paypal skummisar

Jag har ju annons ute på Blockat på en kattunge och igår kom ett mail och idag kom ett till.

De vill köpa Kai och vill att jag ger dem mina bank uppgifter så kommer en kurir och hämtar upp katten. De vill inte svara på några frågor och söker man på namnen i La Perm forum och bland La perm uppfödare så är det ingen som känner igen dem.

Lurendrejeri så det bara skriker om det.

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
6

De tar alla chanser att lura folk. Så fort någon börjar snacka om att man ska lämna ut sina bankuppgifter kan man vara helt säker på att det är lurendrejare. Tyvärr är det fortfarande många som går på det. Bra att du är vaksam och varnar. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mooniq
3

Jävligt surt, men bra att du är observant. Väldigt lätt att bli lurad om man inte är uppmärksam. Har du facebook så dela även där om du inte redan gjort det.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Hayabusa]
6

Ja, det luktar lurendrejeri lång väg. Men vad har det med PayPal att göra?

MonicaLagerquist
4

#2 Jag har delat i alla rasgrupper på FB som jag är med i.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
2

#4 Så bra. Fy atttan för folk som luras😠

/Maria

DesK
1

Tyvärr allrför vanligt!

/Désirée

[Månglädje]
3

Usch hur det har blivit 😕 bra uppmärksam Monica 👍

Idag vågar man ingenting för det är så oerhört mycket bedrägerier och oseriösa så jag ratar precis allt . Vid ett tillfälle hade jag betalat för mycket lite drygt hundra kronor nånting och får ett mejl där man vill ha mina kortuppgifter men jag brydde mig inte och lät det bero men två mejl till kom sen gav dom upp.

Några dagar senare kom ett utbetalningskort så det var riktigt och adressen stämde helt med dom jag köper kattmat och sand från men ändå så bara lät jag bli och dom förstod efter tredje gången att jag inte nappade så då fick jag utbetalningskortet istället men det är verkligen så man vågar inget alls nu för vi vet inte om det är seriöst.

En ruskigt tragisk utveckling 😕

[[eskils_]]
2

Usch så trist! Bankuppgifter ska man aldrig lämna ut. Bra att du står på dig.

"så kommer en kurir och hämtar upp katten" Så köper man inte en katt! 🤓