Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 504 ggr
Maria
1

Godmorgon måndag 29 juni

Godmorgon på er.

Lite svalare idag. 16 grader ute just nu.

Hoppas ni får en fin måndag.

/Maria

Ljungåsen
1

God morgon. Definitivt svalare ute. Här är det tolv grader. Tolv. Det känns faktiskt konstigt, efter senaste tidens värme.

MonicaLagerquist
1

God morgon

Idag är det lite svalare och det har regnat i natt.

Vi ska in till Enköping och lämna ett lass diverse sopor till återbruket.Hela släpet är fullt.

Sen ska vi nog passa på att handla lite också.

Stolt ägare till tre La permer

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Nyss kom det en liten regnskur och nu skiner solen igen. Jag sitter med rättningen av de sista. Jag trodde jag var färdig men i den digitala världen kan saker gömma sig

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
0

Godmorgon , , men ingen bra morgon för mig , den ena katten ( Tjatte ) är borta , , har letat överallt i lägenheten , öppnat alla skåp , ingen kisse 😕 

Gick ut o letade , pratade med grannarna som va ute , städaren .  

SAtt t.om på Knatte koppel om han skulle locka fram honom, nejeee , ingen katt , var sjutton är han??? 

Han brukar inte våga sig ut. . hm. . 😕

Ska gå ut igen . . o leta . .

HH 🙂

Maria
1

#4 Men käre nån. Har han rymt förut?

/Maria

[[eskils_]]
1

#4 Usch så otäckt! Har fönster stått öppna i natt?

I Vilse.nu finns tips och råd för både inne- och utekatter:

https://www.vilse.nu/tips-raad/innekatt-som-har-kommit-ut-av-misstag/

Hoppas han kommer tillrätta!

Soligajag1
0

#5 Ja , nej det har han inte , måste ha tagit sig ut när jag skulle ut o sola , hade dörren öppen + att städaren hade dörren öppen ut . 

ska printa ut lite bilder o printa ut . sätta upp överallt. 

#6 Ja, fönstrena står öppna men bara en liten springa . 

tack för hjälp , kollar sen.

HH 🙂

Ljungåsen
1

#4 Fy så obehagligt! Hoppas han kommer till rätta snart.

Soligajag1
0

#8 JA , verkligen , min stackars kisse , Tjatte . Var är du ?? 

Har pratat med grannar , folk i lekparken , satt upp lappar överallt , bild på Tjatte . o mitt telefonnr o namn.  Jag har bott  här i 3 år snart o han har aldrig rymt , , jag har kollat överallt , gått omkring med Knatte ( brorsan hans ) så han känner hans doft , ingen Tjatte . NU börjar jag t.om undra om det är någon som tagit honom . 

Ni vet , man får en massa griller i huvudet . 
ringde till Huskatten , klart dem har stängt nu i Corona tider ( kom till en telefonsvarare ) tänkte ifall någon hittar honom o dit . 

NU måste jag ut igen, , 😕

HH 🙂

JMW
1

#9 Gud så jobbigt! Jag känner verkligen med dig. Jag hoppas det ordnar sig.

MonicaLagerquist
2

Är du helt säker på att han inte är instängd inne hos dig.Kollat alla skåp och lådor.Vi hade tidigare en byrå där katten gömde sig bakom lådorna.Man var tvungen att plocka bort alla lådor för att se katten.

[[eskils_]]
1

#9 Om det åskade så mycket hos er i natt som det gjorde här kanske Tjatte blev rädd och kröp in någonstans i bostaden och inte kan ta sig ut igen.

Eller instängd t ex hos någon granne eller städarens utrymme, eller uppe i ett träd. Det har jag varit med om… Leta med öronen också!

Soligajag1
0

#11 Tack , har kollat , allt , ingen kisse , Jag börjar fundera om han har hoppat ut från köks fönstret , haken är lite lös där , puttar han med tassen får han nog upp fönstret . . 😟 # 12 Har hört med båda grannarna , ingen kisse , Gick till o med ner till källaren. Om någon öppnat dörren o han slank in , neeee , ingen kisse där heller , Maten jag la ut på tallrikar ute är borta , men jag tror det är kråkorna som ätit dem . . Måste gå ut igen o leta , ( har ju 2 fåtöljer man kan gömma sig i , bakom liksom , men ingen katt där. )

HH 🙂

Maria
1

Min gamle Moritz var en riktig rymmare och försvann några gånger. Han var lättare att hitta på natten då han var framme och på spaning😉

Så du kanske kan gå ut med ficklampa när det mörknar tänkte jag?

/Maria

Soligajag1
2

#14 Ok , ja , dem är roliga våra katter ! Helt plötsligt satt han nedanför balkongen o jamade , skrek som en varg, 😸😼 Jag sprang ut och hämtade honom! Ojoj, vad han jamade! Nu är jag lugn , kan sova gott ! Tack så mycket för eran empati och ’bry sig om’ ’ ❤️❤️❤️

HH 🙂

Ljungåsen
1

#15 Å vilken underbar nyhet! Vad skönt att han är tillbaka!

Soligajag1
5

#16  Tackar så mycket . Nu ligger  han o pyser bredvid mig  o snarkar , zzz…. 

Så glad man blir i hela hjärte ❤️ roten.

HH 🙂

aggeelin
1

Viken tur att han är tillbaka!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
0

# 18 Ja , verkligen , jag va så orolig!! ❤️

HH 🙂

Maria
1

Åh så skönt att han är hemma❤ Nu måste han få utegångsförbud 😉

/Maria

Soligajag1
0

# 20 Tack ! Absolut !! 😊😸👍😂 Kram ❤️

HH 🙂

[[eskils_]]
1

#15 Härlig nyhet, tack för att du berättar! 🙂 Duktig kisse att hitta rätt balkong och jama som en varg! 👍

Utegångsförbud låter bra.

Tarotstollan
1

Oh, så härligt att han är tillbaka!🥵

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
0

# 22 , 23 , Ja , ha ha . . 😸😻 Ja , gissa om han gick omkring o skrek sen , blängde på mig när han inte fick gå ut igen. 😾

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Så skönt att han är hemma 🐱

Soligajag1
0

# 25 Ja , det är det , verkar som han kommer att sova hela dagen idag.😴😋

HH 🙂

[[eskils_]]
2

#24 Kattpojkarna är väl ID-märkta och ägarregistrerade på aktuell adress? Tänkte eftersom du skrev att ni har bott där i 3 år. Lätt hänt att man glömmer uppdatera i kattregistret också när man flyttar.