Sova i värmen?
Hur har ni det med sömnen i värmen?
Har ni svårt att sova. Har ni tips eller råd för svalare nätter?
/Maria
Själv har jag inga problem med sömnen. Sover hela nätterna och även dagtid en stund😃
/Maria
Jag sover som vanligt. Utan täcke o vaknar flera gånger /natt. Så ingen skillnad. Kan bli lite mer irriterad på mitt långa hår när det är varmt. Så ibland åker det upp i en lös knut.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#2 Förr hade jag alltid mitt långa hår i en knut uppe på huvudet och väntar numera på att det ska bli så långt igen.
Jätteskönt att bli av med håret i nacken.
/Maria
Jag sover och sover så gott som hela natten , en gång till toa sen fortsätter att sova , har öppna fönster i alla rum , har en fläkt bredvid sängen på ett sängbord , en stund har jag på den .
Sen fick jag ett tips av en vän , vetekudden kan du ha i frysen , lägg den runt hals o nacke så kyler den ner . . toppen !! Har den så varje dag .
HH 🙂
Vi har luftvärmepump både på neder- och övervåning, De går på kyla nu när det är så varmt.
För tillfället sover jag nere då pumpen där uppe väntar på service. Det funkar inte som den ska.
Kan inte sova om tempen går över 20 grader. Vill ha svalt 17-18 grader är perfekt.

Vi har det svalt i vårt sovrum så värmen gör varken till eller ifrån.Jag sover inte alls vissa nätter och ibland vaknar jag bara ett par gånger.
Stolt ägare till tre La permer
Det har gått riktigt bra att sova. Jag njuter av den sköna värmen.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag sover inte bra i värmen. Ser till att ha helt fördraget dagtid för att få in så lite värme som möjligt i sovrummet. När det blir svalare på kvällen har jag öppet fönster precis vid sängen. Men jag tycker det är svårt att hinna få in tillräckligt mycket sval/mindre varm luft innan det blir för varmt igen. Sen har jag testat det mesta. Kylklamp inlindad i handduk, eller vetekudde som legat i frysen hjälper lite. En kall, fuktig/blöt handduk fungerar bättre - om jag hinner somna innan min kroppsvärme har värmt upp den. Sängkläder som är satinvävda är skönare än vanliga, det blir något mindre varmt och svettigt Sen duschar jag kallt precis innan jag går och lägger mig. När jag vaknar på natten (av värmen, sover bra annars) brukar jag gå och skölja av tex armar och fötter samt blöta handduken igen om jag har den. Då brukar jag kunna sova några timmar åt gången i alla fall. Men jag sover inte bra.
//Jessie
Jag har svårt att sova i värmen, dessutom kan jag bara sova på sidan och den ena höften gör att jag har svårt att ligga på andra höften utan att ha en kudde där… men eftersom jag bara kan ligga 5 - 10 min på varje sida så är det ett jädra snurrande i sängen tills jag somnar!🤪
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Igår kväll hade vi 29,1 gr i sovrummet. 😮 Så nu ska vi beställa luftvärmepump till övervåningen. Vi har en pump på nedervåningen som nu går för fullt, men tyvärr så stiger inte kylan uppåt, utan endast värme stiger uppåt. Det är olidligt med så hög värme när man ska sova. Det ska bli bättre temperaturer från söndag och hela nästa vecka, med regn i flera dagar. 🙂
Jag är så varm av mig året runt så jag är van att ta en dusch mitt i natten och få byta sängkläder 😃 men normalt sover jag bra trots att jag är så varm av mig fast nu i den här värmen är det lite kämpigare men jag är van att vara utomlands i värme och tar en siesta vilket hjälper till lite. En lyxstund brukar jag kalla det för normalt tar jag ingen lur mitt på dagen bara såna här varma dagar blir det en siesta.
Här har det som väl är inte varit så varmt på nätterna utan det har gått bra att sova. Jag vädrar ur med korsdrag hela kvällen så det är ok temp vid läggdags. Jag är nog inte så känslig för det heller.
Är en värmeälskare så att det är härligt på dagarna kompenserar lite jobbiga nätter 🙂