Godmorgon onsdag 17 juni
God morgon eller nått sånt
Det kommer att bli en jobbig dag idag.
Håll tummarna för mig och min man.
Stolt ägare till tre La permer
Godmorgon från ett mulet Göteborg med 17 grader.
#0 Oj då, har jag missat något men såklart jag håller tummarna.
/Maria
Godmorgon , Det regnar och regnar , har regnat hela natten . . ☔️💦 +13 grader . . # 0 Har oxå missat det , håller tummarna . 😊
HH 🙂
God morgon. Gråmulet och sexton grader varmt. Inget regn, dock, och enligt prognosen ska det inte komma något heller. Åkte en massa bil igår och har ont i ryggen, så jag hoppas kunna stanna här hemma idag. #0 Inte heller jag vet vad du syftar på, men håller tummarna.

Vi befinner os i en vidrig situation .Jag berättar när vi kommit hem ikväll.
#4 Usch det låter inte bra🙁
/Maria

Nu är vi hemma igen. Min mans syster har polisanmält min man. Det är en lång och trist historia. Min svärmor och min mans syster dvs min svärmors dotter har i många år varit osams och har inte haft någon kontakt.
Min svärmor har i många år velat överlåta sin lägenhet på oss för att dottern inte skulle få ärva den.
Men vi ville inte göra så men när lägenheten såldes och svärmor flyttade till vår lilla by så överlät hon pengarna för lägenheten på min man. Efter en tid så hörde systern av sig och ville veta vart pengarna för lägenheten fanns, Hon ville ha sin andel.
Hon kom till svärmors lägenhet på väg till en begravning. (Det är första gången sen julen 2014 som hon träffat och pratat med svärmor.)Där ville hon träffa min man jag skulle inte få vara med. Där skreks det och hotades med polisanmälan och syster slog och sparkade min man.Systerns man fick gå emellan.
Min man valde att snabbt sticka därifrån.
Sen gick det en tid och sen damp det ner en polisanmälan. Min man fick svara på lite frågor via telefon och sen hörde vi inget mer om det.
För ca tre månader sen kom en ny polisanmälan. Så idag har vi varit i Solna och min man har förhörts.
Visst kan man tycka att systern har rätt till pengarna men samtidigt så har man ju rätt att göra vad man vill med sina pengar så länge man lever. Svärmor VILL verkligen inte att dottern som hon inte ens vill kalla sin dotter efter allt bråk ska ha några pengar.
Allt det här tär något oerhört på oss. Samtidigt tar vi hand om svärmor och fixar allt och hjälper henne då hon är orolig.
Både jag och min man är helt slut och snart orkar vi inte mer. Då är frågan vem som ska ta hand om svärmor.
#8 Usch vilken tråkig och sorglig historia. Hoppas det löser sig på bästa sätt.
/Maria

#9 Tack.Det är så trist och jobbigt att vara mitt i allt.
#8 Fy, vilken jobbig historia. Just pengar kan verkligen plocka fram det värsta hos folk, och har man inte ens en fungerande relation till att börja med så blir det lätt extremt konfliktfyllt. Jag hoppas det lugnar ner sig, och att det blir som svärmor vill ha det även i slutändan.
#8 Usch vilken jobbig historia ni har / är med om, Allra helst om ni tar hand om svärmor . Hoppas polisen kan hjälpa er på bästa sätt. Lycka till. Jag håller tummarna att det går vägen. 🙂
HH 🙂
#8 Jag känner igen den här typen av händelse. Min kusin har en "tokig" sambo som gjort så att vi inte vill/ kan åka till vår (Min och sönernas). Hon anmäler folk till polisen och har genom sitt sätt blivit polisanmäld och dömd. Hon har sagt att jag är en orm och om jag passerar hennes (Min kusins) tomt för att komma till stugan ska hon polisanmäla mig. Hon påstår att min andra kusin orsakat deras mammas död (genom att "fjäska med sjuksköterska) o.s.v. i all oändlighet. Det finns en bok som heter "Toktanten" som tar upp situationer med liknande kvinna. Hon har ALLTID ALLTID RÄTT!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#13 Är det den här boken?
Bergin, Birgitta Toktanten
#14 Ja den är det! Känner verkligen igen mig i kärring****ln Förstår hur tröttsamt det är! Och hon har alltid rätt. Fast hon blir dömd av rätten.
#13 , Ja , den har jag med läst / lyssnat på , ’tok kärring’ 😱 Såna finns på riktigt med , 😵
HH 🙂

Nu har jag laddat ner boken och den ligger på min MP 3 .

Godmorgon ! Ja , denna "kärring" är riktigt knäpp, tokig! 🤪
Lycka till med lyssnandet !! Den är bra!! 👍
HH 🙂
Hon är mycket lik kusinens sambo. Och hon har alltid rätt! Alltid!
#19 Ja, , det finns säkert många sådana människor , 🤪 Jag brukar skratta som en tok 😂 åt dessa tanter . Svara med ironi .
HH 🙂
#8 Fy så jobbigt för er och tänk hur det kan bli och ställa till sån oreda för så många inblandade 😕 Hoppas det löser sig för er 🌺
#21 det är inte lätt att få en bra lösning med dessa personer. De har alltid rätt