Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 501 ggr
MonicaLagerquist
2

stava fel

Har du några ord som du ofta stavar fel. Eller ord som du alltid måste tänka efter när du ska skriva.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
0

Ja det finns några stycken men just nu kommer jag bara på "diskussion " Där kan jag trassla till det ibland men skriver jag på paddan så kommer rätt stavning upp automatiskt.

/Maria

flocken
0

"sch" ord. Duschat, schampo osv. Måste alltid uttala bokstäverna

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mitchika
0

Jag har en tendens att lägga till T efter ord hela tiden när  dom inte ska ha ett T efter sig i det sammanhanget. Till exempel fantastiskt, tragiskt, genialiskt o.s.v.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Scorpio97
0

Japp, det finns några ord där jag får tänka efter innan jag skriver. Sen finns det några jag aldrig får till rätt, exempelvis "individuellt" eller "proportionerligt". Då är jag tacksam för rättstavning både på mobil och dator :)

Sen blir ordet "det" ofta "dte" när jag skriver snabbt. Men det är ju inget stavfel, det blir bara lite tokigt i samspelet mellan mina händer eller nått sånt när jag skriver för fort/stressigt. Händer ibland med andra ord också men just "det" är absolut vanligast.

//Jessie

MonicaLagerquist
0

Duscha kan jag fundera på ibland

Samt rekommendera  ska det vara ett eller två M  😟

Stolt ägare till tre La permer

JMW
0

Jag har nästan hela mitt liv skrivit straxt tills någon sa att det ska vara strax. Jag vet inte om det är fel att skriva straxt eller inte men jag gör det inte längre.

Maria
2

Creme fraiche. Stavas det så?

/Maria

Soligajag1
0

#7 Ja , jag stavar de så , creme fraiche

HH 🙂

[Leifsdotra]
1

På mitt förrförra jobb skrev jag ofta ordet Försäkrade, efter en sommarsemester fick jag helt plötsligt problem med det. Flera gånger blev det istället Förälskade 😃

Maria
0

Ibland hjälper det att se på ordet att det är fel. Att skriva ner olika stavningar kan också hjälpa för då ser man lättare vilket som är rätt tycker jag.

/Maria