Ordning och reda
Hur är det med er? Är ni ordningssamma? Hur har ni det hemma ?
/Maria
Jag verkligen avskyr att leta efter saker så jag försöker ha ordning och reda. Det är inte svårt när man bestämt sig. 😊

Det är lite olika.Vissa saker vill jag ha koll på och vissa saker är det lite mer oordning på.
Stolt ägare till tre La permer
Tyvärr. Mycket mer vilja till ordning pöl vad det sen blir. Det finns en partiell ordning tex i någon garderob/ skåp.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag är nog ganska ordningsam. Saker och prylar ska inte ligga överallt utan på rätt ställe.
Jag är egentligen ordningssam men jag ger upp mer och mer. Två tonårssöner som inte är lika ordningssamma och 3 hundar som hårar gör att det inte är så mycket ordning och reda som jag skulle önska😕 Hinner liksom inte med helt enkelt och visst, de plockar undan om jag säger till men hur mycket orkar man tjata?
Det beror på hur man ser det!😉
Varje sak har ju sin plats men det är inte ofta den är där! Om man menar rent och snyggt så är det bara kläder och linneskåp där allt är där det skall vara, inte nödvändigtvis i ordning.
Papper och annat kan finnas lite överallt i kaoset…🤪
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Både och. Jag vill gärna ha det relativt städat och i ordning men jag är också bekväm av mig och lämnar ofta disk efter mig. Hehe… är även glömsk och lyckas glömma att ta undan saker men då tar jag dem nästa gång jag ser dem helt enkelt. Men kläderna ska alltid i tvättkorgen eller byrån, inte på golvet. Sängen ska helst bäddas. Allt som står framme i onödan ska undan och jag gillar att ha mycket förvaringsutrymme eftersom jag har ganska mycket krimskrams, så kan man bara stoppa undan det så att det inte syns. Har haft ett långt utdraget flyttkaos då vi flyttat ihop och således haft 2 bohag som ska få plats i ett enda hem… men det börjar ordna sig nu tack och lov. Har stört ihjäl mig på alla saker som stått framme som jag inte kunnat sätta undan eftersom jag inte vågar flytta runt för mycket på sambons grejer så att han inte hittar dem sen.
Jag önskar jag kunde ha mer ordning o reda. Det är nog dags att rensa .
HH 🙂
Jag och även min man är hopplösa. Köksön är full av grejor och matbordet och soffbordet. Hur svårt kan det vara???
Vi är ju bara två personer men lyckas röra till det ändå😃
/Maria
#10 Fint du har det🙂
/Maria
Delvis. Jag gillar att ha ordning, tex att alla mina sy-saker ligger tillsammans i en låda så det är enkelt att hitta. Kurslitteraturen har sin plats på en hylla osv. Jag har inte särskilt mycket saker och det mesta har sin plats någonstans undangömt så jag slipper se det.
Men jag är också lat så det händer lätt att en ica-kasse hamnar på golvet efter att jag har plockat in varorna eller att det blir en liten stapel av tallrikar på skrivbordet. Kläder blir ofta liggandes på golvet istället för i tvättkorgen osv.
Att jag bor väldigt litet (12 kvm) påverkar väl också. Det innebär att jag inte kan ha särskilt mycket saker för det får helt enkelt inte plats. Samtidigt behövs det bara några få saker på fel plats för att det ska se stökigt ut.
Men det är ju bara jag som ser det också, så i perioder brister väl motivationen att hålla efter :)
//Jessie
Här är det för det mesta rörigt. Organiserad röra brukar jag kalla det för. Hur det än ser ut så vet jag var sakerna finns.
Jag försöker verkligen men har lätt för att släppa saker där jag står och går. Sågspån och hö hittar man i stort sett överallt hemma hos mej 😃
Önskar att jag vore mer ordningssam
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#14 Jag håller med dig.
Ibland när vi har röjt så känner jag mig så nöjd och vi lovar varandra att vi ska försöka hålla det lika fint men det går inte så lång tid förrän det är prylar överallt.
/Maria
#15 Lite så. Sambon är mer ordningssam och när jag tycker ja det ser bra ut tycker han at det behöver fixas mer haha!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag hörde en rolig sak en kompis sa. Det mamma inte hittar finns inte (är då kastad) Här har alla saker sin plats. Övriga i familjen letar sällan utam tar smidiga sättet med fråga mig vart är skokrämen. På ovanliga stället i lådan i gaberoben i hallen där skor är. Eller vart är stjärnmejsel hmmm i 3 lådan på högra sidan i verktygslådan som nu är i förådet.