Etikettdagens-hälsning
Läst 321 ggr
Maria
2020-04-06, 06:07

Godmorgon måndag 6 april

Godmorgon på er.

5 grader har vi i skrivande stund och snart är det alldeles ljust ute.

Ha en bra måndag alla.

/Maria
Ljungåsen
2020-04-06, 06:35

God morgon. Nollgradigt ute. Hyfsat klart. Dricker kaffe och försöker vakna.

Fridaaaa
2020-04-06, 07:10

God morgon!
Varit minus inatt, trodde det skulle vara över nu
Ligger på runt nollan just nu

Imorgon blir tung jobbig dag

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar Min blogg Besök gärna! :D
JMW
JMW 
2020-04-06, 07:23

-1,7 och stigande. Himlen är blå så det blir en fin dag.

Mooniq
2020-04-06, 07:23

Mårning. En ledig måndag. Allt väl på C-fronten, jag känner ingen som är drabbad och det är en skön känsla, måste jag säga. Vi i vår arbetsgrupp har klarat oss allesammans än så länge och ingen av oss 14 kollegor känner nån som är smittad - än så länge. 

Solen skiner, snart dags för en promenad, sen blir det lite tvätt o städ hemma. I eftermiddag så kommer en kompis jag inte träffat på länge och vi möts ute och går en promenad o tjötar - nya alternativet till fikat 😃

Jag har nog skaffat mig nya rutiner. Känner verkligen efter varje morgon - blir lite full i skratt när jag tänker - japp. frisk idag med.. Följer nyheterna morgon och kväll, i övrigt vill jag inte diskutera C med nån, många är oroliga och smått hypokondriska, men tror det lättar med tiden. Har känt en rejäl ilska över egotänket hos folk som "måste" åka till sommarstugan eller till fjällen - men den diskussionen har ebbat ut, vilket är bra och ett svenskt nytänkt, som jag känner det. 

I morse på tv4 så pratade en lärd man om att många kan tappa luktsinnet och att det kan indikera på att man eventuellt är smittad - inte en diagnos utan en indikation. Man kan läsa vidare på länken. https://smelltracker.org/sv

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
MonicaLagerquist
2020-04-06, 07:50

God morgon!

Nu är det en vecka sen vår älskade hund fick lämna oss.Det är så tomt.

Sängkläderna går i maskin.Vanligtvis skulle vi planera för påsken men det blir lite annorlunda i år.

Påskmaten får vi äta själva.Ungarna får komma när läget lugnat ner sig lite.

Jag känner inget alls men min man har lite ont i halsen.

S\*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.
JMW
JMW 
2020-04-06, 07:56

Idag är det 42 år sedan min äldste föddes. Inte klokt så gamla barn man har. 
Han med fru kommer förhoppningsvis till påsk. Frun har aldrig varit här så det vore så kul.

Soligajag1
2020-04-06, 07:59

Godmorgon, Ser ingen ☀️ sol ute , trots att det står 6 grader o sol på väderleken. Ja ja , Ny vecka och jag ska träffa en kompis på stan , fika ☕️🥰 . Mysigt ! Ha en fin Måndag.

HH 🙂
aggeelin
2020-04-06, 08:38

Godmorgon! Solen skiner och det ska bli 16 grader varmt idag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Maria
2020-04-06, 08:42

Sitter vid mitt skrivbord på jobbet och det är strålande sol ute. Mina fönster ser ut över Vitsippsdalen i Botaniska trädgården men än så länge ser jag inget vitt.

/Maria
Ljungåsen
2020-04-06, 09:41

Nu har jag städat hos min lilla flock, och klippt alla klor. Sonjas knöl har tyvärr inte slutat växa, så nu har jag bokat en operationstid. Den 21/4 är det dags. Skönt att få det fixat innan sommaren.

MonicaLagerquist
2020-04-06, 11:15

#9 Jag plockade vitsippor igår.

S\*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.
Upp till toppen