Fritidsaktiviteter barn/vuxen
Vad hade ni för fritidsaktiviteter när ni var barn?
Har ni samma intressen som vuxen eller håller ni på med annat?
/Maria
Jag hoppade hopprep och pallade äpplen som barn. Det gör jag inte längre. 😉
#1 Kanske något du kan börja med igen 😉 Jag seglade en hel del och det var himla kul. Min första båt var en Jolly Scott som hette Nalle.
/Maria
Jag läste väldigt mycket vilket jag fortfarande gör.
Bodde ju på landet, inte många att leka med så det fanns ju inte så mycket annat att göra än springa i skogen, jaga varandra i olika lekar, läsa serietidningar osv.
Inte något jag gör numera.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag åkte och fiskade och plockade bär med pappa .
Sprang i spåret hemma , fanns ett spår i skogen . ( bodde ute på landet )
På vintern åkte jag skridskor varje dag , det va så roligt och sen va det t.o.m ljus på kvällen . Vi hade med oss varm choklad i en termos och en mjuk fäll att sitta på.
Spelade fotboll i skolan .
HH 🙂
Hade fotboll fram till jag var runt 10 år, sedan blev det ridning i 9 år, som jag tyvärr inte håller på med pga kostnaderna
Sedan djur - det har jag haft sedan jag föddes i princip och har fortfarande :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Läste massor av böcker och pysslade med mitt trädgårdsland (samt plockade svamp på hösten) och det gör jag ju fortfarande
Jag tyckte om, och tycker fortfarande om, att ta långa promenader och att läsa om mysterier och övernaturliga saker. De intressena har hållt i sig! Har dock aldrig hållt på med någon sport eller föreningsverksamhet, varken då eller nu. Sånt är inte för mig, känns det som 🙂
/Christina
Jag höll på med lite olika sporter, och det slutade jag med för några år sedan bara. Läste en hel del böcker vilket jag fortfarande gör. Sen lekte jag väl i trädgården med mina syskon och lekte även med våra husdjur. Jag tränar fortfarande idag men ingen sport som sagt. Älskar att vara utomhus men kanske hellre promenerar i naturen än att leka i trädgården, haha. Och husdjur har jag fortfarande, fast annan sort än när jag var liten 🙂
Jag har alltid läst mycket fast det räknar jag nästan inte som ett intresse, snarare något självklart - som att äta ungefär.
När jag var liten så testade jag lite av varje; spelade tvärflöjt, scouterna, squaredans.
Vi var ute mycket i naturen, pappa och jag vandrade en hel del och körde även orientering. Med morfar var vi mycket vid havet och badade eller fiskade, vi rände också runt i skogen och byggde kojor, kollade på vilda djur och seglade med små träbåtar som vi snickrat ihop.
Det största intresset var helt klart hästar och ridning! Det är det fortfarande men numera delar det förstaplatsen med hundarna. Där kommer förstås naturen in igen, jag bygger inte kojor numera men visst är vi ute mycket i skog och mark.🙂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Läste jämt och läser fortfarande en del. Som barn tänker man ju inte på det så, men läsandet har gett mig otroligt mycket, hela livet.
Sedan var det hästar och ridning, men det intresset är inte längre aktivt. Numera bara tittar jag på hästar. 🙂🏇🐴
Djur- och naturintresset finnas kvar.🌺
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen