Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 529 ggr
Maria
3

"Lyssna på musik"

Igår var jag på Sahlgrenska för en del undersökningar och vid ett tillfälle skulle jag ligga stilla på rygg i en timma och de frågade då om jag ville lyssna på musik.

Jag sa nej för jag har varit med om en annan gång då jag svarade ja och det var musik jag absolut inte gillade.

För mig betyder det mycket vilken sorts musik det är. Hur är det för er andra? Är ni allätare?

/Maria

Lillyrod
1

Jag är nog nästan allätare när det gäller musik. Jazz klarar jag inte. Flera personer som tutar på varsin låt. 

Opera klarar jag mej utan. 

Resten går ganska bra. Lyssnar nog mest på det senaste faktiskt. När jag jobbar är Star Fm det som gäller på morgonen och sen NRJ resten av dagen.

Herveaux
1

Nja, beror på. 
När jag kan välja själv vilken musik jag vill lyssna på så håller jag mig oftast i "mina" genrer, men om det spelas hos frisören etc så kan jag lyssna på det mesta, nästan iaf.

// Harley

Scorpio97
1

För mig finns lite musik jag verkligen ogillar, lite musik jag verkligen älskar och resten är neutralt - jag har inget emot att lyssna på det men jag kommer inte välja det. Den sistnämnda gruppen är absolut störst.
Kan jag välja så lyssnar jag såklart på musik som jag älskar. Men om jag umgås med någon med annan musiksmak, det spelas musik offentligt eller liknande så är det för det mesta helt okej.

//Jessie

LBB
2

så länge det inte är dansbandsmusik eller extrem jazz så går det mesta bra

Sindri
1

Jag gillar lite olika sorts musik, men det finns sånt jag bara inte står ut med som t ex svensktopp, modern jazz, punk etc, och jag skulle aldrig klara sån pina. 
Igår satt jag i telefonkö i nästan 2 timmar, och det var rena tortyren med en fruktansvärd melodislinga som var kanske 30 sekunder. Om och om igen! Vad tänker företag på när de gör sånt? 

När man skall göra polikliniska operationer får man ofta tips om att ta med egen musik, speciellt när de skall såga i ben. Det är bättre, då kan man ju välja själv.

Lillyrod
1

Jag fattar inte heller de som lägger en melodislinga på telefonsvar. Man hinner bli tokig innan man får svar. 

Samma gäller butiker som har stora högtalare utanför som spelar musik som ingen vill höra…

Maria
1

#5 Ja egen musik är ju såklart bäst 😉

/Maria

Fridaaaa
1

Lyssnar på mycket men vissa fixar jag inte som jazz, dansband, opera tex

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Dioramabyggare
0

Operasång, storbandsjazz, "smörsång", rap, punkrock och dansbandsmusik, "atonal syntblipp"-musik fixar jag överhuvudtaget inte att lyssna på.

[EM_L]
0

Kan lyssna på allt möjligt, dock klarar jag inte jazz… och vissa typer av rap och hip hop. Det beror mest på låten. En låt i den genren kan vara riktigt bra och så är resten jag hittar skit enligt mig.