Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kärlek-och-relationer
Läst 761 ggr
Linnpinn123
1

Sova över med kille?

Jag är 17 år och har nyligen träffat en kille. Vi är inte tillsammans men min pappa och syster har träffat honom 1 gång, men inte min mamma. Vi ska träffas imorgon på kvällen och han frågade om han fick sova över. Ja gav ett litet halvluddigt svar eftersom jag inte riktigt vet vad mina föräldrar kommer säga. Dom kommer träffa honom imorgon men tror ni dom kommer låta honom sova över. Pappa tyckte han verkade jättegullig när han träffade honom så det är ju bra iallafall.

Karmatarerskanise
4

Det är ju omöjligt för oss att svara på. Vi känner inte din familj. Fråga din familj så får du svar.

Mooniq
2

svårt för oss att svara på  men min egen personliga reaktion är - om ni inte är ihop än så vänta, även om han är supergullig så kanske han har förväntningar på dig som du kanske inte är riktigt okej med än. Om det är en kvalitetsgrabb så ger han dig svängrum och väntar tills du kommer med frågan om ev övernattning.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
3

Sova över kan ju innebära att sova i ett gästrum till att dela säng med dig så det är ju väldigt svårt att svara på.

/Maria

Fridaaaa
1

Sånt varierar inom familjer

Första gången jag hade pojkvän sovandes hemma, så fick han sova i egen säng :P då var jag 16 år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jbgs]
3

#0 som pappa till en dotter hade jag gärna lära känna pojken innan övernattning sker… tror å känns som jag blir lite extra överbeskyddande när det gäller dottern 😬

Maria
0

Hur gick det?

/Maria

Denna kommentar har tagits bort.
wildfire
2

Nä men ni vänta tills ni är myndiga att bestämma själva. Inte ens då får ni bestämma det kan jag lova er för så är det med föräldrar för dom vill alltid vara med 😃

17   år ja det var ju en evighet sedan  och jag är snart 54 med mor och far i livet och tro mig dom vill fortfarande vara med och bestämma 😂 fast jag är gammal tant i era ögon så har jag erfarenhet 😉 så det där kommer du aldrig från det är bara att accepter Läget föräldrar är föräldrar  och förblir och ni kommer aldrig från det  😃😎