Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 556 ggr
Maria
1

Godmorgon måndag 30 december

Godmorgon på er.

Hoppas ni får en bra dag.

Här hos oss har vi 7 grader ute och jag vaknade alldeles för tidigt idag hehe😃

/Maria

Ljungåsen
1

God morgon. Sex plusgrader ute, och prognosen säger plusgrader inom överskådlig framtid. Så supertrist vinterväder. Idag ska jag städa hos lilla flocken, och planera veckans handlingsrunda. Ska bara vakna först.

MonicaLagerquist
0

God morgon

Ryggskottat är kvar och det ogillar jag.

Man får väl vara glad att det inte är så kallt ute. Hela åtta plusgrader.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
0

#2 Aj då.

/Maria

Ljungåsen
0

#2 Ryggskott är inte det minsta trevligt. Gör du några övningar för att försöka bli av med det? Fick en mikroskopisk bit av sylvasst hö i fingret när jag städade lilla flockens låda. Har nu grävt ut den med hjälp av nål och pincett och spritat ordentligt. Att en sådan liten grej kan göra så ont…

Soligajag1
0

Godmorgon 😀 Måndag och jag ska handla det sista till Nyårsmenyn . 😀 Sen en promenad. Sedan ska förbereda Förrätt och efterrätt. 😀🌹 Ha en mysig Dag !

HH 🙂

Maria
1

#4 Små sår och fattiga vänner ska man aldrig förakta sa min mormor ofta😉

/Maria

Maria
1

Nu har vi handlat tills imorgon. Det blir kräftor, krabba och ostron. Min man äter kräftirna och jag krabban 😋

/Maria

flocken
1

Har precis gått en sväng med sigge. I min takt. Hostar emellanåt men bricanylen ligger i fickan. Blåser rejält ute. I em bjuder svärmor på middag. Skönt att slippa.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
0

Jag gör inga direkta övningar men försöker att röra på mig. Promenaden ner till byn som brukar gå på under timmen tog 1 ½ timme idag.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Ljungåsen
0

#6 Precis så sa min mormor också! #9 Jag kör de här övningarna när jag har ont i ryggen. De fungerar bra för mig i alla fall. https://youtu.be/5iVZlpVc6G8

Fridaaaa
1

Hejhopp!

Jobb ikväll igen. Ledig imorgon - ska bli skönt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
1

Godmorgon! Eller god eftermiddag är bättre. Jag hade ingen lust alls att gå upp idag. Men lyckades att ta mig till jobbet så jag fick lite gjort. Det är inte min grej att gå upp på morgonen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

wildfire
0

God Eftermiddag !

Hemma igen men snacka om strul på arlanda efter nåt it haveri, knökfullt med folk  men jag lyckades hinna med tåget hem för jag brukar se till att ha god tid på mig ifall det strular och vi bytte flyg i Köpenhamn så vi släpptes igenom ganska så smidigt trots allt.

Ryggskott, ja fy sjutton det där låter inte roligt alls. Undrar om det kan vara det jag har men har haft ont så länge nu och trott det suttit i sätesmusklerna och nu när jag suttit still  i flera timmar är jag som låst men övningarna  i #10 ska jag  prova på. Har aldrig ont i rygg annars men sen en tid har den gjort ont och det känns väldigt ovanligt för mig.

Nu har det vart mycket spänningar med gamla sjuka föräldrar speciellt min mor så jag har liksom satt ihop det med det för jag är sån som sällan  haft ont  och sällan är sjuk men det skadar inte att försöka mjuka upp sina muskler eller så är det så enkelt "gammeln" som min morfar sa när han blev gammal så där kan jag ha svaret jag börjar bli gammal😃 

Ha en fortsatt fin dag  näst sista dagen på året 🙂