God morgon onsdag 3 juli
God morgon!
Klockan är bara 5 hos er i Sverige, här är den 6.
Är ledig idag, men behövde gå upp tidigt i alla fall. Min hyresvärds dotter med pojkvän ska komma och fixa lite grejer i lägenheten jag hyr idag. Dom kommer mellan 9-10. Jag tänkte hinna med en ordentlig morgonpromenad innan dess.
Medan dom är här tänkte jag själv lämna lägenheten. Tanken var att jag och pappa ska träna tennis idag, men vädret ser lite lurigt ut. Det är utomhus-banor som gäller på sommaren här. Nåja, det ordnar sig.
Ha en fin onsdag allihop!
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Mårning. Här skiner solen men det blåser rejält redan. Lite kaffe och sen en sväng med cykeln. Fick en tid hos frissan idag så lite klippning av burret är det enda måste på schemat idag. 🙂☀️
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Godmorgon 🙂 Ingen bra natt , , sovit illa 😴 🤦♂️ men va sugen på kaffe , gick upp och laddade kaffepannan , , har en liten "buse" 🐱 här bredvid som ska lägga sig på tangentbordet helst 😃
Idag blir det en sväng till Biblan och träffa "gänget" och babbla om det som hänt dagen innan och annat skoj! 😉
Jag bestämde mig för att hoppa av jobbet som finsktalande undersköterska , fick beröm att dem boende jag varit hos tyckte om mig och även personalen. Då blev jag glad 🙂
Fick ett annat jobb inom Café där jag jobbat tidigare , ska jobba vecka 28-30 , sen får vi se om jag får mer tid .
Igår va jag till pappa efter mötet på jobbet , satt o fikade i köket då kom syrran och hennes karl förbi , dem hade köpt en ny rakapparat till pappa , ( tänk att han haft den gamla i ca 40 år) utan att byta . 🙂 Älskade pappa ,han kan han , så han blev jätteglad . Bengt , min systers man visade honom hur den fungerade ( den skulle laddas först ) då spelade vi kort allihopa innan, så roligt vi hade! Skrattade som tokar!
På förmiddagen hade våran bror varit hos pappa , tagit med bullar till kaffet , bullen låg kvar i en påse , jag hade med mina bullar och den tog han genast till kaffet .🙂
Ha en fin dag alla!! 🙂❤️
HH 🙂
God morgon
Mulet och ruggit idag.Vart tog sommaren vägen.
Har en hel hög med måsten men just ingen ork.
Stolt ägare till tre La permer
Morrn!
Idag skiner solen från klarblå himmel men det är inte speciellt varmt, bara 14 grader. Lite småblåsigt.
Funderar på om jag ska ta och måla gästrummet idag. Köpte färg häromdagen så det är väl bara att måla. Kanske.
#2 Vilken trevlig dag du hade igår!
God kväll lite sent omsider i tråden jag som är så morgonpigg men lite slapp att säga hej och god morgon på er fast jag är uppe före tuppen men nu är jag ute och reser så det blir lite si och så med den saken tidmässigt 😃
Hoppas ni haft en fin dag och att morgondagen blir helt underbart fantastisk ❤️
#4 Tack Tack ! 😀Blev det nåt målande ? Nu är det kväller och solen skiner , 16+ , ☀️jag njuter av en kopp kaffe ☕️
HH 🙂
God ikväll! Idag något varmare men nästan vantväder, passar inte på sommaren. Jag har varit på utflykt med en kompis annars gör jag inget särskilt såhär på semestern tredje dag.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet