Kanelbullens dag
Kommer du att äta någon kanelbulle idag?
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Jag ska dela ut bullar i Norrköping idag, och då lär det kanske slinka ner en bulle samtidigt 😊
Per aspera ad astra

För min del blir det inga bullar.Försöker undvika sötsaker.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Det blir förmodligen en bulle i eftermiddag - om jag kommer ihåg att ta ut den ur frysen. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Ja, jag bakade kanelbullar i fredags. Så jag ska ta fram en påse ur frysen så vi kan ha bullar till kvällsfika. Brukar värma bullarna på ganska låg värme i ugnen, då blir dom nästan som nybakade.
Chefen hade köpt kanelbullar till oss idag. Men eftersom jag visste att vi ska fika ikväll tog jag ingen.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Här blir det heller inga bullar.
Jag gillar mest kardemummabullar så det spelar ingen roll😃
/Maria
Jag äter ju inget spannmål öht så någon bulle blir det inte. Jag köpte däremot en påse kardemummabullar till maken.
#6 Det går att baka bullar på mandelmjöl. Du kan säkert byta ut smör och grädde mot veganska alternativ.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#7 Jo jag vet och jag har också provat men det blir inte en "riktig" kanelbulle av det. Jag har inte heller något sug efter bröd eller bullar. Jag är inte vegan så smör och grädde äter jag. 😉
Jag har ätit en och det var för att arbetsgivaren bjöd. Hade dock inte köpt någon bulle på eget bevåg, för så gott är det inte ! Men jag behövde lite socker på eftermiddagen så tackade inte nej 😂
/Christina