Godmorgon fredag 31 augusti
Godmorgon på er denna sista freda i augusti.
Jag ska i väg på årets sektionsdag med jobbet. Vi ska ha en heldag på "Nya Varvet" med en massa föreläsningar. Det ska bli trevlig.
Festligheterna fortsätter ikväll med bland annat middag men det får vara för min del. Jag åker hem när alla föreläsningar är klara.
/Maria
Mårning. dags för en promenad. Kroppen har varit i baklås-läge i flera veckor men nu längtar fötterna ut o gå. ☀️Har en ledig fredag så det blir lite hemmapyssel och kanske en fikasväng under dagen.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

God morgon
13 garder varmt och mulet.
Ska straxt ut på en promenad med hunden.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Morrn!
Mulet med regn och 14 grader. Inatt vaknade jag av regnet, det var som skyfall. Kom 20 mm under natten och det fortsätter…

God morgon!
16 grader och rejält med regn hela natten, ska fortsätta hela dan, välbehövligt!
Dagen idag ska jag mest lata mej, men framåt kvällen ska jag gå på bio och se "Gräns", den lär vara speciell…
Jag var smart och hämtade in äpplen igår så idag ska jag göra äppelpajer för frysen.
God middag!
Äntligen fredag!
Idag ska jag baka snickerskladdkaka som vi ska ha till kvällsfika. Onyttigt som sjutton, men det är ju fredag. 😃
Önskar alla en härlig fredag!
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag har idag gjort 3 större äppelpajer och ett gäng portionspajer. Vill ju så gärna använda äpplena men vet ju att det är omöjligt. Jag kör iväg 1-2 fulla skottkärror med fallfrukt varje dag. Så synd på alla äpplen…
#8 JMW - om du bor på landet så har jägare på fb bett om att man ska köra ut äpplena en bit så de kan mumsa -så slipper man dem fulla och elaka i trädgårdarna.. 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#9 Haha fulla och elaka. Jag kör iväg kärrorna en bra bit från tomten. Ut i kanten på ett stort gärde där jag har sett att i alla fall rådjuren håller till. Har bott här i 19 år och sett älg, tja, kanske 3 gånger. 😃
Så nu är jag hemma efter en intressant dag med en massa föreläsningar och jag hoppas innerligt att något fastnat😉 Jag följde inte med på kvällens festligheter för det orkar jag inte.
/Maria