Kosttillskott? Brännässla !
Jag äter en mix av Lchf & stenålderskost. Jag äter ingen fisk/skaldjur och därför tar jag lite extra Jod, 2 droppar/vecka utvunnet ur Kelp. Jag äter organiskt svavel som är bra för leder, brosk, cirkulation och muskler. Organiskt svavel finns i allt levande - men förstörs vid höga temperaturer/tillagning. Våra åkermarker utarmas oxå pga konstgödsling.
Nu har jag även plussat in torkad, mald Brännässla. Den är inte god, den smakar hö. Men jag tar 1 tsk som jag löser upp i 2 msk vatten och när det är en gegga så häller jag i lite osötad Proviva Blåbär/Vinbär och så tippar jag i mig det. Nässla har höga halter av järn och vitaminer så det ska bli kul o se om eftermiddagsgäsp-attackerna ger sig, jag har fått en otroligt mycket bättre sömn under sista 5 månaderna, så jag känner mig utvilad och vaken på morgonen, men frampå dagen så blir jag gäspig och lätt apatisk. Ska se om jag kan ändra på detta. Handlade på happygreen.se men det finns många sidor som säljer nässla om nån skulle vara intresserad.
Om du använder Nässla till mer än smoothies/shot så dela gärna med dig.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃