Godmorgon söndag 26 augusti
Godmorgon på er från ett Göteborg med växlande molnighet och 12 grader just nu.
Min man jobbar idag och vi ska äta en kantarellmacka när han kommer hem. Årets första och de är köpta såklart😃
169 kronor kilot kostade svamparna. Förra vecka så kostade de 275 kronor så det var lite skillnad.
/Maria

God morgon
Oj köpa kantareller är något jag aldrig gjort. Sonen och hans flickvän var ut och plockade lite bakom vårt hus igår så de ska också äta kantarellmacka ikväll.
Här har det regnat hela natten men nu kommer solen fram.
Svärmor har sovit kvar efter gårdagens fest.
Vi ska köra hem henne när ICA har öppnat så att vi kan stanna till och köpa lite glass åt henne.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
God morgon!
11 grader och halvklart väder idag hos oss.
Idag ska vi iväg på fika hos svägerskan med familj. Sen behöver vi stödhandla lite så vi klarar oss till storhandlingen på onsdag.
#0 Vad gott med kantarellmacka! Det har varit dåligt med svamp i skogen i år. Men igår såg vi några kantareller, kanske är dom på gång.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag har aldrig lyckats plocka svamp och jag har skrivit om det många gånger här inne så jag är så tacksam att det finns att köpa😃
/Maria

#3 😭Din stackare-Att plocka svamp som är så roligt.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Javisst. Jag har vandrat mil genom åren. Med svampkorg, stövlar, kniv med borste, svampbok och allt vad man ska ha😃
/Maria
Mårning. Bästa kantarellerna är dom i affären. Rensade o fina -visserligen till rejält kilopris men jag betalar gärna det. Jag trivs inte ute i skogen, jag gillar varken fästingar eller älg-flugor eller andra äckliga småkryp. Tror jag fått lite fobi för fästingar då man kan bli sjuk för resten av livet - otäckt som tusan.
Idag blir det nog en fikasväng till Strömstad med tillhörande promenad med en gammal klasskompis och hennes fina hund Nellie. I em blir det jobb och sen är helgen slut, bara att bita tag i ny arbetsvecka. 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

God morgon!
14 grader och en strålande sol!
Idag ska jag bara ta det lugnt och kanske virka lite?