Godmorgon måndag 6 augusti
Godmorgon på er.
Det ser ut att bli en solig dag här men den extrema värmen är borta och vi har "bara" 17 grader😉
Hoppas ni får en bra måndag.
/Maria

God morgon
Bara 14 grader varmt i Örsundsbro nu på morgonen.
Idag ska jag se över växthusen och fixa lite här hemma.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

God morgon!
Solen gassar som vanligt denna sommar, men det är BARA 21 grader ute nu. 27 grader inne, så fläkten går…
Igår blev jag bjuden på krogen för tredje dagen i rad, men jag hoppas att jag får vara helt ensam idag och göra ingenting, för det var länge sedan sist!
God morgon 16 grader, mulet och blåsigt hos mig i dag i västra Ångermanland. Idag kanske en orkar ta itu med något inomhus.
Godmorgon! Jag har min sista semesterdag för den här gången. Jag ska åka till jobbet några timmar och starta lite så kan jag ta sovmorgon imorgon - smart tycker jag. Jag sitter ute i trädgården och avnjuter semesterfrukost. Äggröra med keso, llie grekisk yoghurt med chiafrö och blåbär från egen odling.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God förmiddag!
Första arbetsdagen efter semester avklarad. Det var direkt in i hetluften. Ingen mjukstart här inte. Jag hade massor att göra och tiden gick fort. Men det är så jag gillar att jobba.
Det har varit en stor brand på Björkö utanför Göteborg igår och i natt. Om jag förstod det rätt var det någon som sänt ut en nödraket från en båt som hade hamnat på ön och tagit eld. Så himla obehagligt. Ingen människa ska ha kommit till skada tack och lov.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Halloj, jag har jobbat förmiddag med härligt mulet väder och bara 19 grader ute. Precis när jag åkte till affären kom en kort regnskur - ljuvligt - hoppas det regnar mer. Nu ska jag göra glass -hittade ett löjligt lätt recept.
Vispa 5 dl grädde - häll i ½ burk kondenserad mjölk + lite mosade bär och vispa runt lite -häll i formar, ställ i frysen. Jag älskar ju lakrits så 1 tsk Kung Markattas lakritspulver tillsammans med mosade hallon är jam-jam
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#7 Tack för tipset.
Det regnar här också. Katterna såg riktigt förvånade ut när jag öppnade dörren nyss.😉
/Maria