Varmaste dagen
Idag Ă€r det varmt.đ
Jag har flÀktarna pÄ för katterna Àven om det bara vispar runt vÀrmen. Moritz ligger framför flÀkten och Lakritz under en buske ute i skuggan.
Just nu har vi 34,3 och enligt Göteborgsposten var det 32,7 i Göteborg klockan 13.00.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/%C3%A5rets-hittills-varmaste-dag-%C3%A4r-h%C3%A4r-1.7430074
Hur varmt har ni?
/Maria
Vidrigt varmt i Munkedal. Nu visar min tempmĂ€tare "bara" 33 grader i skuggan - en har varit uppe i mer under dagen. jag önskar regn, regn, regn, regn, regn.. jag har aldrig önskat sĂ„ mycket regn i mitt liv som jag gjort de sista 2 mĂ„naderna. đ
Ălta inte problem - skapa lösningar!! đ€đ
Stackars er. HĂ€r har vi bara 30 grader. đ Fast prognosen sĂ€jer att det blir varmare imorgon. Enligt SMHI Ă€r det varmast i Ullared tĂ€tt följt av GBG, detta kl 14:00. 33,5 resp 33,3.
HÀr Àr det hett.
Inget regn pÄ tre mÄnader, allt i grÀsvÀg, Àr förbrÀnt i gult och brunt.
âïžđ„”
HĂ€r pĂ„ skuggsidan visar min termometer 33â, vĂ€rmen drar andan ur mig.
VÀrd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Varit som varmast 31 idag, nu Àr det ca 27
Ska bli 31 imorgon med och 30 pĂ„ torsdag. Man Ă€r inte lĂ€ngre förvĂ„nadâŠ.
Denna vÀrmen tar hÄrt pÄ en
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
HĂ€r har det nu gĂ„tt ner till "bara" 28 grader i skuggan. Men ca 42 grader i solen (termometerns streck tog slut) Ă€r mindre kul om man har fönster Ă„t söder. đ
34,2 grader pÄ min balkong för tillfÀllet. 30 inomhus.
DÄ Àr det antagligen bara jag som njuter och uppskattar denna (enligt mig) fantastiska vÀrme! Vattnet Àr helt underbart pÄ ca 25 grader vilket inte blir nÄgot minus frÄn min sida.
Vill Àven sÀga att jag tycker jÀttesynd om de som av olika anledningar inte klarar av denna vÀrmen. Men det blir inte bÀttre för mig av att ligga inne och tycka synd om andra nÀr man sjÀlv mÄr toppen utan dÄ tar jag vara pÄ den hÀr vÀrmen sÄ lÀnge det gÄr!
31.7 ute i skuggan och 31.2 inne i svalaste rummet. I vardagsrummet har vi ingen termometer men gĂ„r man frĂ„n vardagsrummet till köket sĂ„ tycker man köket Ă€r svalt (31.2 grader) đ
Ăr ju vĂ€rmekĂ€nslig Ă€ndĂ„, sĂ„ den hĂ€r sommaren sĂ„ har jag fĂ„tt svetteksem pĂ„ hĂ€nderna och tvĂ„ sĂ„r pĂ„ kroppen.
HÀr var jag bor Àr det just nu 28,3 i skuggan, pÄ solsidan vettef*n. Jag som har hÀlsoproblem sÄ gÄr sommaren Ät att stanna inne mest hela tiden nu nÀr jag har fÄtt vÀrmeslag sedan tvÄ veckor tillbaka. SÄ jag Àr vÀldigt försiktig med att gÄ ut nu. PÄ dagen var det ca. 30 (tror jag). Jag hade hoppats pÄ att min kropp hade acklimatiserat sig efter första dagarnas vÀrme. Det gick till en början att vara ute och sola sig, men som sagt, för tvÄ veckor sedan sÄ fick jag vÀrmeslag, och stannar mest inne hela tiden just nu.
"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."
Jag Ă€lskar ju vĂ€rmen men jag hĂ„ller mig mest inomhus och jag har nog inte varit inne en semester sĂ„ mycket som denna men kvĂ€llarna Ă€r ljuvliga.đ
#9 Har du hĂ€lsoproblem sĂ„ ska du nog glömma att solađ
/Maria
Just nu har vi blotta 28 men en dag Äkte det upp till 42 sÄ berÀkningarna över landet Àr nog inte helt att lita pÄ och vi har haft varmare Àn vad SMHI förutspÄtt.
Det hĂ€r Ă€r inte varmaste dagen men den Ă€r Ă€ndĂ„ för mycket för att tycka om đ mer kyla Ă„t folket tack đ„¶
#11 Fast dĂ„ har nog termometern fĂ„tt lite sol pĂ„ sig.đ
Hittade denna lÀnken om vÀrme respektive köldrekord frÄn SMHI
https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/svenska-temperaturrekord-1.5792
/Maria
Limhamn/Malmö varmt som attan, 31-32 grader och 25 grader i vattnet. Tack och lov har jag en sval lÀgenhet. Tycker sÄ synd om alla som lider i vÀrmen. SjÀlv gör jag det inte.
âNĂ€r HjĂ€rtat och Sinnet Ă€r i balans⊠DĂ„ Ă€r allt möjligtâ

Jag Àlskar vÀrmen. Det mite trÄkiga Àr ju att vi har fullt upp med svÀrmors flytt. Att flytta packa och stÀde Àr lite smÄvarmt. Hade ju hellre varit ute med bÄten.
Stolt Àgare till tre La permer
#10, japp, jag kan glömma med att sola nu. : ) Men jag hann att sola vÀldigt mycket, jag har en sjyst brÀnna nu iallafall. ^ _ ^
"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."
#11 och #12 Min pojkvÀns termometer utanför köksfönstret visade pÄ 50 grader, men dÄ stÄr den rakt i solen, mot en tegelvÀgg som suger Ät sig vÀrmen. I sjÀlva luften visade tempen "bara" 30 dÄ, sÄ det gÀller ju att man mÀter pÄ ett korrekt sÀtt.
Temperaturen i solen Àr ju ganska ointressant. Det Àr ju alltid temperaturen i skuggan man mÀter.
Vi har haft 30 grader idag och extremt fuktigt, hygrometern har inte kunnat mÀta, det stÄr bara HH, men hÀr har Äskat och regnat i nÀstan tre dygn nu.
Kollade just termometern. Den visar hela 22 grader och klockan Àr nÀstan elva.
Det har varit otroligt fuktigt hÀr ocksÄ. Jag har inte kunnat vara ute mer Àn kosta stunder med hunden.
Just nu har jag 24,8 ute och 27,7 inne!đ€Šââïž
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
Det Àr sÄ varmt att man nÀstan mÄr illa.
NĂ€r jag gick till gymmet kl. 02:00 visade termometern 24â.
VÀrd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
25 grader ute redan och 28 grader (som vanligt) inne. đŽ
Idag ligger det bara pÄ 31-32 ute. IgÄr var det 35,2 som max. 26 inne.
âŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠ..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering