Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 550 ggr
Maria
0

Godmorgon onsdag 11 juli

Godmorgon på er från ett Götreborg med 17 grader och lite mörka moln så vi får se vad det blir för väder denna dagen.

Moritz väckte mig. Han är enveten som synden så det var bara att gå upp.😉

/Maria

Fransu
0

God morgon!

Vi har redan 20 grader och strålande sol. Blir en varm dag.

Idag behöver vi handla, städa och baka. Vi får besök imorgon.

#0 Vill Moritz ha mat när han väcker dig? Eller bara lite sällskap? 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
1

#1 Han vill ha mat😉 Han har aldrig varit en särskilt fjäskig katt. Han kommer bara när han är missnöjd med maten.

/Maria

MonicaLagerquist
0

God morgon

Vi funderar på om vi ska åka till stan och köpa virke till nya altanen-kattgården eller om vi ska åka ut på sjön.

Mina ögon skulle nog helst slippa sjön idag men min kropp vill ha sol.

Stolt ägare till tre La permer

worst
0

God morgon!

Sol från klarblå himmel och 20 grader idag. Jag vaknade av ett kattvrål, dom ville gå UT! Så det var bara att gå upp…   😉

Dagens plan är att gå hem en sväng och slänga en mjölk jag glömt och vattna lite blommor!

JMW
0

Morrn! Ännu en solig dag. Redan 21 grader så vi får se var detta slutar. När jag tittar på 10-dygnsprognosen så är det varmt alla dagar. Ingen dag under 25 och heller inget regn.

Mooniq
0

Mårning. Dagens runda är avklarad och jag är nöjd. Ser fram mot  ledig onsdag och torsdag - sen blir det jobbhelg för min del. Lite pyssel här hemma och sen en liten fikaturné under dagen. Lagom jobbigt i värmen. Solen skiner - som vanligt ☀️🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Solen strålar även idag! Igår kväll lyckades jag är fota en spindel! De är lite läckra tycker jag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1

#6 diktaturen låter trevligt. Jag har haft lunchturne nu på semestern.

Maria
0

#7 Spindlar är fina…på håll😃

Det är nog det enda djur jag har svårt att hantera så min man får vara "spindelräddaren" här hemma. Jag kan ju inte ha ihjäl de små djuren i alla fall.

/Maria

JMW
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gick förbi denna häromdagen 😲

[[eskils_]]
0

#8 ??

#10 Isch för spindlar!

Maria
0

#10 Hua

Idag har vi varmt. Det är mer eller mindre mulet och ändå är det 30 grader ute.

/Maria

aggeelin
2

#8 fikatur ska det vara. Min nya mobil tyckte att det skulle stå diktaturen. Suck

citytjejen
0

Är inne på andra semesterveckan och har kommit in i semesterfeelingen nu😃 Har inte så mycket planer men har en att-göra-lista med saker av lättare slag. Mannen bygger på vår uteplats just nu och jag sitter med en kaffe och surfar.

/Christina

MonicaLagerquist
1

#14 Låter som en bra arbetsfördelning.

Stolt ägare till tre La permer

[PeterTM]
0

#10 En krabbspindel. Jag är alltid rädd om spindlarna hemma och brukar se till att de kommer undan så att ingen ser dem. Dottern är rädd för dem och katterna äter upp dem. De mindre spindelarterna  och förstås de små exemplaren av exempelvis husspindlarna lever av kvalster, så bättre djur att ha inomhus finns knappast.

JMW
0

#16 Jepp, en krabbspindel. Såg en sådan första gången förra sommaren. Ganska häftig. Jag är också rädd om spindlarna. Såg ett program om spindlar och fick en helt annan inställning till dem.

citytjejen
0

#15 Ja visst är det 😃

/Christina

aggeelin
0

#16 en fin krabbspindel! :)