Idag för ett år sen
Det är obehagligt när saker brinner. Huset bredvid vårt brann ner till grunden häromåret. Tur att ni inte var på båten!
Fy! Hur gick det med de som var ombord på båten som brann?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Usch så obehagligt. Bränder i hamnar kan gå riktigt illa.
/Maria

Killen som ägde båten och var på den när det började brinna fick brännskador men inget allvarligt.
Vi har ju så bra att vi har 30 meter till brandstationen så brandkåren var ju i princip på plats.
Vi var hemma när de ringde och sa att grannbåten brinner kom ner snabbt.Det gick snabbt ner kan jag ju lova. Vi har ju bara två km till hamnen så vi var snabbt på plats .När vi kom ner hade de skurit av tamparna till vår båt och släppt ner den till en tryggare plats.
Vår båt fick lite rökskador och skador på kapell. Tamparna som brandkåren skar av gick inte på försäkringen de skulle vi kräva av brandkåren vilket vi självklart inte gjorde vii tackade dem för att de räddat vår båt.
Vårt grannhus har brunnit två gånger andra gången var vi och en annan granne där och påbörjade släckningen innan brandkåren kom.
Alltid lika obehagligt.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#4, Kunde slutat betydligt värre då även om det inte är roligt med rökskador mm. Vad knepigt av försäkringsbolaget! Jag tänker att brandkåren gör väl det de måste göra, det kan man knappast kräva ersättning av dem för - jag hade nog inte ens tänkt tanken. Försäkringsbolaget borde väl dessutom vara j*kligt tacksamma för de där avskurna tamparna?! Ja, det är obehagligt när det brinner, jag går tack och lov aldrig varit med om någon större brand.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

#5 Det står i försäkringsbrevet att tampar inte ingår i försäkringen.
Vi kan kräva att den andre båtägaren ska betala vår självrisk och från början sa han att han skulle betala men vi fick aldrig några pengar. Vi fick ut 10 tusen för vårt förstörda kapell och ersättning för att vi sanerade båten själva.
Kattutan men stolt Plåtis ägare