Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 448 ggr
Vixxen
2

Sommartid åsikt EU

Nu kan man lämna sin åsikt om sommartid/vintertid till EU. https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/2018-summertime-arrangements

Aleya
0

Nu har jag sagt mitt. Åh så jag väntat och längtat till att skicka min arga åsikt

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carmarino
1

Ifall ni inte har sett det så går det att ändra språk, om ni inte vill fylla i den engelska enkäten. Välj språk under "Languages" i högerspalten.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

JMW
0

Så nu har jag svarat på enkäten. Inga arga åsikter, inga åsikter alls faktiskt. Fast jag blir nog arg om sommartid tas bort och vi har bara normaltid året runt.

Aleya
1

#3 tycker ärligt att sommartid är ett påhitt som kan försvinna

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Vixxen
0

Jag vill ha vintertid året runt.

Tant Grön
1

Sommartid året runt, finns det alternativet?

Carmarino
0

Ja, både sommartid och normaltid finns som alternativ året runt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Scorpio97
1

Verkar inte fungera för mig, blir något fel precis i slutet. Får prova igen senare.

Jag vill gärna ha samma tid året om. Men huruvida det är sommar- eller vintertiden som får stanna har ingen betydelse för mig. För mig är det när man ska byta som det är jobbigt :)

//Jessie

Carmarino
0

#8 Fick också fel när jag skulle skicka resultatet, så jag vet inte om mitt svar gick igenom.

Vintertid heter ju egentligen normaltid, eftersom det är den tid vi hade hela året innan sommartiden infördes.

Tarotstollan
0

Har också fyllt i men skrev inget extra.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
1

Önskar att vi kunde ha sommartid året runt. Fyllde i och postade.

Kattutan men stolt Plåtis ägare