Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 595 ggr
Maria
0

Godmorgon måndag 11 juni

Godmorgon på er.

Det känns nästan konstigt idag och lite  ruggigt. Bara 15 grader ute och igenmulet. Det regnar en aning också.

Hoppas ni får en fin måndag,

/Maria

Tarotstollan
0

Här har regnat under natten men nu är solen på gång och kämpar på bakom molnen och det är nästan 15 grader.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
0

Usch vad jag frös när jag gick till jobbet. Jag hade jacka och extra tröja i ryggsäcken😃 Jag är helt klart en människa som älskar värmen.

/Maria

Mooniq
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mårning allesammans. Jag har gått en promenad i småregn - och fullkomligen älskade varje droppe 🙂. Snart dags att åka till jobbet, men först ett par pysseltimmar här hemma. Hittade en liten blomma bredvid vägen - nån som vet vad den heter? Antagligen ett ogräs och lite klättrande. Blomstängeln kanske är 5-6 cm lång. Jag tyckte den var söt i alla fall.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tarotstollan
1

#3. Vi kallar dem Gubbatänder, det finns ju Kärringtänder också men de är gula.

Odd
0

#3 Ser ut som Kråkvicker (Vicia cracca), en ärtväxt, som jag personligen tycker är väldigt vacker =) Jag har haft ont i örat ett par veckor nu, är också helt orkeslös, fått näsblod när jag stått och rensat ogräs på jobbet, lätt yr och i förrgår när jag tittade på den digitala klockan hoppade ögonen på mig så att jag inte kunde fokusera ordentligt. Hade tänkt att jag skulle ta och se en läkare, men vad gör man egentligen vid såna här fall? Åker man in till vårdcentralen direkt och sätter sig för att vänta? Ringer man och bokar tid? Jag är ju så ofta hos läkaren i vanliga fall att alla mina besök har varit förbokade, så nu vet jag inte hur man ska bete sig haha

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

MonicaLagerquist
0

God morgon

Vi har fått lite regn i natt och det är fortfarande mulet.17 grader varmt. Det skulle ju inte görs något om det regnar hela dagen så att vi får den rotblöta vi så väl behöver.

Stolt ägare till tre La permer

JMW
0

Morrn! Usch så segt det var att gå upp. Känner av gårdagen i kroppen. Här har det kommit regn under natten/morgonen, hela 2 mm. Det är mulet och 18 grader, var riktigt friskt ute.

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Här har också regnat inatt, få se om det kommer mer. Jag älskar också värme men regn är nödvändigt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

#3 blomman är troligtvis Kråkvicker. Den ska växa vilt men är i min plantering.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Åh jag minns att vi hade en del Kråkvicker vid sommarstugan och jag tyckte de var så fina.

/Maria

Tarotstollan
0

#5. Du får ringa först och prata med dem!

Odd
1

#11 Sitter i kö hos vårdcentralen 👍🏻

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Leifsdotra]
0

Godförmiddag!

Här hade vi åska och regn igår eftermiddag och nu regnar det igen. Tack o lov! Det är så efterlängtat, nu kanske växtligheten tar fart igen 🙂

Tarotstollan
0

#12. Hoppas att du får komma in för en koll!

worst
0

God morgon!

21 grader och växlande molnighet. Ryktet säger att det regnade i natt, kan vara sant!  
Idag fortsätter jag att vänta på min leverans från IKEA som försvann i fredags! Enligt IKEA så är det DHL som strulat till det, då varorna lämnat terminalen. Jag skiter i vilket, jag vill ha mina grejer, nuuuuuuuu!

[[eskils_]]
0

God morgon. Äntligen kom det en regnskur och svalka! 17 grader och uppehåll här nu.

SMHI lovar mer regn till kvällen.🙂

Fransu
0

God förmiddag!

13 grader och ösregn just nu. Precis vad naturen behöver. Inte så kul att gå skogspromenad i kanske, det blir blött. 😃 Helt ärligt, jag tycker det är ganska skönt med svalare väder. Känner mig mycket piggare.

Önskar alla en fin måndag!

Krya på dig Odd!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
0

Fy satan vad jag frös när jag åkte hem från jobbet. 14 grader och duggregn. Hur kul är det?😃

/Maria

MonicaLagerquist
0

Vi har bara fått några få droppar regn.

Stolt ägare till tre La permer

[[eskils_]]
0

Här har det inte kommit en droppe sedan i morse. Och SMHI har tagit tillbaka sitt löfte om regn till i natt. 😕 Fortsatt torka alltså.

JMW
0

Var till stan idag, 3 mil mot kusten, och där regnade det och en ganska bra bit hemåt. När jag kommer hem så konstaterar jag att det inte kommit en droppe här hemma. Det har varit mulet, kallt och blåsigt. Typiskt regnväder men utan regn.