Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 450 ggr
Maria
0

Godmorgon lördag 9 juni

Godmorgon på er alla.

Idag var en sådan där morgon när jag inte visste vad det var för dag när jag vaknade. Sådant brukar ju klarna efter en stund när man funderat men det gör oftast inte det för mig. Min man sov men klockan var innan 6 så det var ingen ledtråd ändå.

Tur att det finns almanackor och iFokus😃

Det är 20 grader redan och lär nog bli en varm dag.

/Maria

Maria
4

Jag har gått ner 9 av mina 10 kilo som var målsättningen när jag började tänka på vikten i februari. Det känns jättehärligt. Det varma vädret har säkert bidragit en del då åtminstone jag inte är sugen på något gott i värmen alls.

Nu gäller det bara att inte falla in i gamla vanor igen.🙂

/Maria

MonicaLagerquist
0

God morgon

Ingen loppis på Vaksalatorg idag det är något idrottsgrejs där i helgen.

#1 Grattis önskade att jag kunde gå ner några kilo jag med men har helt tappat orken och viljan.

Stolt ägare till tre La permer

Mooniq
0

Mårning allesammans. Promenaden klar

grattis Maria  till vikttappet 🙂☀️

Idag ska jag jobba i Strömstad så om ett par timmar blir det en färd norrut och sen en promenad o lunch på stan innan det är dags att vinka tåg.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
1

#2 Jag har knappt ansträngt mig utan det har gått av bara farten. Jag rör mig inte alls och jag har bara dragit in på sötsaker och ätandet på kvällarna.

/Maria

MonicaLagerquist
0

Dagen började ju inte så bra.Skulle ladda över en bok till MP 3 men lyckades raddera boken istället.Det var bara att ladda hem boken igen.

Nåväl gör om och gör rött.

Nu ligger boken där den ska.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
0

#5 Åh sådant är jobbigt.

/Maria

Fransu
2

God morgon!

Idag ska min man flyga skärmflyg (tandem). Han fick det i present av mig när han fyllde år i januari. Jag är lite nervös, för det var en skärmflygare som kraschade förra söndagen. Dessutom just där min man ska flyga.

Maria, tänk ändå vad mycket en liten förändring kan göra för vikten. Grattis till viktminskningen! Riktigt bra jobbat. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

worst
0

God morgon!

21 grader och solsken, igen!
Dagens ärenden är bara att hämta ett paket som jag beställt, och handla lite mat. Resten av dagen måste jag ta det lugnt!

Maria
1

God förmiddag.

Nu har vi varit och handlat. Veckohandlat plus en sväng till "polarn och pyret". Alltid roligt att köpa till lilla barnbarnet😉

Moritz, vår gamle katt, vet att han alltid får något gott när vi handlat men vi träffade grannarna utanför och stod och pratade en stund innan vi öppnade dörren. Tänk att en katt kan skrika så😃 Han var riktigt irriterad och stack huvudet i påsarna och bara "gnälljammade" när vi väl kom in.

/Maria

[[eskils_]]
0

#4 Grattis till enkel viktnedgång! Låter efterföljansvärt… 🤔

[PeterTM]
1

God eftermiddag 😢

Nu har jag och pojken jobbat i nästan 4 timmar i temperatur mellan 45 och 47 grader (i solen) med att fixa alla "farliga" ställen på tomten för den nya robotklipparen. Vi är rätt slut och det är skönt att komma in i svalkan.

Karmatarerskanise
0

God kväll. Badade en bra stund i poolen som håller 28 grader nu i eftermiddags. Strax tänder vi grillen. Här är fortfarande 28 grader varmt i skuggan.