Myggbett
Hur har ni det med mygg?
Hos oss brukar det aldrig vara några problem men igår när jag skulle somna så märkte jag hur någon mygga inade och idag är jag biten på händerna. Det enda som jag har ovanför täcket för utom ansiktet haha😃
/Maria
Vi bor nära Dalälven där det i år har varit extremt mycket vatten på strandängarna och varmt väder. Därför har det blivit ett riktigt myggår, även om det minskat ganska mycket efter bekämpning. Det går absolut inte att sitta ute efter 20 på kvällen. Det är dessutom extremt mycket knott.
#1 Jag har sett på TV vilket problem det kan vara på vissa ställen. Usch.
/Maria
De är ovanligt stora i år och dessutom väldigt aktiva!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Har fått ett ordentligt myggbett på benet redan. 😕
Jag måste vara immun. Har inga problem med myggbett.
Jag har knappt sett en mygga i år faktiskt. Trots att jag ofta är ute kvällstid (eftersom det bara är då jag orkar röra mig alls). Men myggorna har aldrig gillat mig så finns det någon annan människa i närheten brukar jag slippa. Vilket är tur, för jag är överkänslig mot myggbett så jag får ordentliga bett när jag väl blir biten.
Sen har jag myggnät i fönstret så in kommer dom inte heller :)
//Jessie
Har inte heller sett några mygg än, åtminstone inga som har "antastat" mig. De brukar inte gilla mig om de inte är väldigt hungriga.
Det här är det närmaste jag kommit några i år. Åtminstone tror jag att det är mygg. De brydde sig dock inte alls om mig.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag brukar sällan bli biten så jag blev förvånad.
/Maria
Jag blir absolut värst myggbiten av alla i familjen, men jag har ändå tur eftersom det inte blir nåt på mig efter myggbett. De andra i familjen får kliande röda små upphöjningar på huden.
Jag är ö h t ganska okänslig för bett av olika slag. Getingstick till exempel, de gör extremt ont, men jag får inga blemmor av dem. Blev getingstucken 6 ggr i ansiktet för några år sen och jag fick antihistamin för säkerhets skull, men det blev inte ens några märken.
Knotten är värre tycker jag. De biter ju ur en liten bita av huden precis som bromsar och sticker ner sin sugsnabel i hålet.
En billig fälla som kan vara värd att bygga och testa
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Vi har haft en mygga i sovrummet trots vidöppet fönster dygnet runt.
I skogen går det dock inte att stå still då blir man överfallen av myggorna.Hunden får kissa snabbt.
Stolt ägare till tre La permer
Avskyr mygg!! Å är så mkt mygg! Får stora bett so. Kliar så jag blir tokig. Hemma i samhället går väl ann. Men i skogen o här ute på ön är det hemskt. Vi har även inhandlat oss en myggfångare för flera tusen som är på ön.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Mygg älskar mig, men i år har det faktiskt inte varit så farligt. I och för sig bor jag på kusten sedan 7 år tillbaka och myggbetten har minskat i antal, kanske för att det blåser typ jämt😃 Det var värre i de småländska skogarna minns jag😕
När jag väl får bett blir de stora och kliar så jag får fnatt. Så nu sprayar jag på mig myggmedel och har nät för sovrumsfönstret när det är öppet.
Inte så mycket mygg här än. Jag märker framförallt av dom i skogen vid lite fuktigare och skuggigare ställen. I trädgården är det hyfsat myggfritt. Knott har vi istället gott om. Dom är inte roliga dom heller.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Det är massor av mygg när man är ute med hunden eller är i trädgården men inte en enda mygg i sovrummet trots att fönstret är vidöppet.
Stolt ägare till tre La permer