Godmorgon söndag 3 juni
Godmorgon på er denna fina sommarmorgon.
Vi har 23 grader i skuggan redan. Det har varit en varm natt. Katterna eller snarare Moritz har som vanligt väckt mig ett par gånger och jag har varit uppe och fyllt på matskålarna😉
/Maria
God morgon från ett soligt och sommarvamt Örsundsbro.
#1 Vilken vacker blomma.
Mina båda jag bråkar om vad jag ska göra idag.Var hemma och jobba undan lite eller hänga på mannen på loppisrunda.
Stolt ägare till tre La permer
#1 Vackert foto.
/Maria
#4 Vacker mörk färg.
/Maria
Ljuvlig färg - jag älskar alla blommor där färgen drar åt svart.
Hade rödsvarta rosor (Baccara) i gamla huset och jag försökte sätta svarta tulpaner men fel ph i jorden så de blev illrosa istället 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
😃

God morgon!
Idag ger jag upp, 29 grader i skuggan! Stödstrumpor på för jag samlar vatten som en tok, och sedan korsdrag vid datorn och släktforskning för hela slanten! 😕
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Så vackra blommor Agge.
/Maria
Härliga blombilder - supernajs Pion, aggeelin
Nu har man, svåger o stora sonen klippt gräs o trimmat. Jag o lilla sonen bakat O'boy muffins. Strax packa kylväska med dricka, mat & muffins & bege oss ner till någon strand o bada. Synd att man måste åka hem i em. Så härligt här ute vid stugan. Men varmt!!
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Läste precis i tidningen att det har varit en tropisk natt ute på Vinga här utanför Göteborg och det har vi känt av😃
/Maria
God eftermiddag 😢
Nu är det 30 grader i skuggan här, det är hemskt, jag kan inte vara ute i den här värmen.
Jag har 28 grader i skuggan, sitter inne med nerdragna persienner och kroppen mår dåligt. Samlar mycket vatten i händer/fötter när det är varmt ute. Önskar regn och svalare väder - som att svära i kyrkan men jag gör det..
Jag som älskar värme har nog också passerat smärtgränsen. Det går inte att sitta ute, det känns som jag kokar. Det är lite drygt 30 grader. Några grader för mycket. Såg att Gladhammar toppar värmen i Sverige idag med 31,8 grader. Inte så långt härifrån.
30 grader ute och långt bort hör jag åskan mullra. I Enköping två mil bort regnar det.
18 grader här nu. Åska och regnskur har dragit förbi. Skönt att värmeböljan bröts!
#27 Var är åskan? Just nu 28 grader. Det går knappt att vara ute.
Vi fick regn. Hela tre droppar.
Här har det varit 30 grader idag och det blir för varmt för att jag ska må bra. Jag har hållit mig hemma mest och städat och ätit meloner 🙂Sen kom det en regnskur med rejäl åska och då blev det lite "lättare". Jag tycker att 20-25 grader och lite fläktande vindar är den bästa temperaturen. Har relativt lätt för att få solsting/värmeslag och det är verkligen inte roligt.
/Christina
Det är nu, så här sent, fortfarande 24 grader ute. Helt galet.
Njuter av värmen