Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 599 ggr
Maria
1

Grillar ni mycket?

Kom att tänka på detta med grillning efter "hamburgertråden"😉

Grillar ni mycket nu när säsongen är inne?

Vad tycker ni bäst om att grilla?

/Maria

Maria
1

En fråga till.

Föredrar ni gasol eller kol?

/Maria

[Jimmy.L]
0

Någon gång i veckan, föredrar fisk men grillar även kyckling. 

Briketter använder jag.

DesK
0

Inte jättemycket, men var gång vi grillar så brukar vi säga att vi borde grilla oftare. Grönsaker och lammkött är mina favoriter. Jag föredrar kolgrill.

/Désirée

MonicaLagerquist
1

Vi har en gasolgrill och en muurika som står tillgängliga året om.Vi grillar så klart mest när det är ljust och någorlunda varmt ute.Men ett par tre gånger i veckan sommar tid och någon gång under vintertid.

Stolt ägare till tre La permer

tlover
1

nej det är ytterst sällan. Jag föredrar ved då man väl grillar, det smakar bäst men det blir oftast kol för vi har ingen egen grill för ved.

l'm back

JMW
1

Vi har gasolgrill. Efter många år med kol så köpte vi den. Så smidigt att kunna grilla lite mer spontant. Blir 1-3 gånger i veckan under säsongen och det blir oftast kött men också grönsaker. Gillar foliepaket med tomat och feta bl a som tillbehör.

Har läst om flera blindtester där testarna inte kunnat skilja kolgrillat från gasolgrillat.

[Leifsdotra]
0

Vi har kolgrill som används flitigt under sommaren. Grillar älg, lamm, kyckling, ibland fläskfilé. Majskolvar, tomater, halloumi, paprika och  Zuccini är goda tillbehör som också grillas. Fisk i folie med örter, citron och en klick smör är också gott att grilla🙂

flocken
0

Vi grillar året om. Just nu bara 2-3 gr/ vecka. Under semestern varje dag. Vad vi grillar beror på vad vi är sugna på. Mkt grönsaker. Har gasol.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
0

Vi grillar en del när det är fint väder. Mest på helgerna. Min man lagar aldrig mat i övrigt, men grilla är han väldigt duktig på. Han gör sina egna marinader som är fantastiskt goda. Går inte jämföra med såna man köper.

Min favorit är grillad fläskfilé. Men jag tycker om allt annat vi grillar också.

Vi har gasolgrill. Min man planerar att köpa en kolgrill också.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Karmatarerskanise
0

Grillar ofta. Endast kolgrill.

Brukar marinera kycklinglårfile och grilla. Solovitlök är också en favorit att grilla. Till gör jag coleslaw.

tiger tok
1

Vi grillar ibland när vi är i Stockholm. Är vi på gården uppe i fjällen blir det åtminstone varannan dag. Halloumi (inrullad i bacon), korv, kött/kyckling, banan och choklad i folie, paprika osv osv

akvarium123
0

Vi grillar rätt så ofta får man väl ändå säga 4 gånger per vecka ungefär men till semestern så kommer det säkert bli en eller två gånger per dag. Vi detta året faktiskt en ny gasolgrill. Våran andra hade ju några år på nacken om man säger så och den hade inte det vi behövde om man säger så. Men den nya är verkligen toppen! 

Hamburgare kan jag tycka är väldigt gott och ändå ganska så enkelt. Vegetariskt kan vi ibland också köpa för att inte äta allt för mycket kött. Däremot är det inte lika vanligt. Grillade majskolvar Mmmmm…. LJUVLIGT gott enligt mig. Poppade popcorn till kvällen ifrån grillen, åh vad jag längtar tills sommaren kommer nu!

Karmatarerskanise
0

#12 Här har vi haft sommar i 14 dagar nu. Riktigt varmt och inte en droppe regn.

akvarium123
0

#13 Samma här, Ibland upp emot 30 grader! Puh! Men nu har det äntligen gått ner till ca 24 grader och inte lika varmt på nätterna.

Maria
0

Vi har en Weber bordsgrill (gasol). Så himla tur att vi inte köpte en större grill med tanke på hur sällan vi grillar😃

Jag föredrar att grilla fisk i olika varianter och grönsaker.

En annan favorit är alla de olika goda korvar som finns.

/Maria

akvarium123
0

#15 Vi grillar ju typ varje dag på sommaren så för oss så är det ju som vårat andra kök. 

Har faktiskt aldrig grillat fisk. Grönsaker däremot har vi grillat! 

Korv är väl en klassiker hos många antar jag. Jag är ju tyvärr riktigt kräsen när det gäller korvar så jag äter ju bara Hot Dog (skinnfria korvar) de andra äter jag inte, om jag nu inte ska spotta ut allt skinn. Men skinnfri ÄLSKAR jag och brödet också.

Maria
1

#16 Haha, det räknar jag inte som korv ;-)

/Maria

akvarium123
0

#17 Haha😂😂

Cireea
0

Grillar en hel del, på kolgrill. 
Oftast blir det någon form av fläskkött och även grönsaker såsom paprika, champinjoner och majskolvar. Mums!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Scorpio97
1

Hos mamma grillar vi en del, några gånger i veckan ungefär. Själv grillar jag inte så mycket. Även om det är gott så känns det som för mycket krångel för bara mig. Sen är det sällan grillarna  här i området är lediga ändå och jag har inte möjlighet att skaffa en egen. 

Vi grillar mest kött eller kyckling, ibland fisk. Sen älskar jag grillade champinjoner, brukar göra egen marinad av olja, soja, vitlök och örter. En majskolv eller två tackar jag inte heller nej till :) I övrigt är jag inte så förtjust i tillagade/varma grönsaker. 

Godast med vedgrillat (brukar vi göra hos mammas pojkvän), men briketter fungerar också bra. Gasol har jag aldrig testat men det låter inte lika gott, haha

//Jessie