Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 522 ggr
aggeelin
0

Godmorgon fredag 11 maj

Godmorgon!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
0

Morrn! 😴
Här har regnat i natt! Underbart att stå på balkongen och både se och lyssna på smattret!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mooniq
0

Mårning allesammans. Inget regn i Munkedal men grå himmel och skönt väder. 

Har fått ett annorlunda problem. Grodor i toalettstolen. Igår studsade jag till när jag skulle städa på toa och såg att nåt rörde sig och jodå - en groda. I morse likadant. Så nu är det locket ner och känns lite konstigt att gå till toa och inte veta om det är "upptaget" eller inte.. Nu förstår jag hur folk känt sig när man läst artiklar om att man hittat ormar i toa.. 😟😮

Semestern är snart slut och denna veckan har det varit fantastiskt sommarväder. Jag har planterat lite sommarblommor och uteplatsen är nya favvo-stället.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
0

Morrn! Klarblå himmel och just nu 15 grader. Blir ännu en fantastisk dag. 

Idag ska jag hämta ut min bil från verkstaden. Äntligen! Jag är visserligen inte så beroende av den men oj så skönt att få hem den. Lite tommare i plånboken men vad gör man.

Vi upptäckte att vår lykta inte lyser längre. Troligtvis har fiberfirman grävt av någon kabel när de drog fram kabel till huset. Nu måste de ju ställa till det igen…

aggeelin
0

#2 oj! Grodor på toa! På riktigt! Ja inte roligt förstår jag

Mooniq
0

#4 aggeelin - ja på riktigt.. så nu lurar jag på vad jag kan hälla i toa så de vänder o försvinner. Ättika? toarent?. känns klart olustigt, man vill ju inte sitta där och de kväker till - på toa vill jag vara själv..

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det utefrukost med katt på bordet (som så ofta) . Här drar det ihop sig till regn låter det som så det blir att ta fram en regnjacka. Idag ska jag pausa rättningen och istället ägna mig åt att lägga in höstens schema i den digitala bokningen.

MonicaLagerquist
0

God morgon

Att försöka surfa tillsammans med en katt som klättar på tangentbordet eller min trygg är inte det enklaste. Öppnade upp till kattgården för jag tänkte att det skulle få fröken att vilja gå ut men så enkelt var det inte.

Sol och vacker väder i Örsundsbro idag.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
0

Godmorgon på er från ett Göteborg som verkar aningen svalare och lite mer moln än igår.

/Maria

worst
0

God morgon!

19 grader och växlande solsken.
Idag ska jag iväg och leta soffa, har slängt min gamla!

aggeelin
0

Hur kul är det här pillarbetet på en skala …

Fransu
0

God middag!

Idag har vi varit och kollat på robotgräsklippare. Fick pratat med en riktigt kunnig säljare, så nu ska vi mäta lite och bestämma oss för vilken klippare det blir.

Svalare idag än igår, ganska skönt tycker jag.

Ha en fin dag allihop!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Mooniq
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

En bra dag. För några dagar sen frågade brorsan om jag ville ha några pallkragar - och jajamen det ville jag. Frågade grannen som har schaktat på sin tomt om jag fick lov att ta 3 skottkärror med lerjord - självklart. Dock orkade jag inget igår när kroppen sa ifrån och det blev en lat dag istället. 

Idag när jag kom hem från min morgonpromenad hade grannen ställt tippkärran i perfekt läge så jag kunde bara skyffla ner i kragarna, sen blev det plantskolan och lite fröer och några växter. Köpte lite dill, gräslök och persilja. Provade även Chili och Gojibär - som blir en buske och som ev kan övervintra.. 

sen blev det 2 buskrosor, Lejongap och ett par Pelargoner, ska leta fram lite mer fröer ur gömmorna så jag tror det blir bra.

MonicaLagerquist
1

#212 Vilken bra granne du har.Imorgon ska vi hjälpa sonen med hans trädgård.

Kattutan men stolt Plåtis ägare