Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 585 ggr
aggeelin
4

Godmorgon onsdag 9 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2

Vilken varm dag det ser ut att bli! Än så länge bara två tomatplantor här men fler är på gång. Hoppas på fint väder väder också när det är en ledig dag.

aggeelin
4

Charlie sitter och spanar på grannens gräsklippare.

aggeelin
2

Maxen polerar tassarna. Jag ska till jobbet och rätta tentor … Omtentor son inte är bra, tyvärr.

MonicaLagerquist
4

God morgon

Kråkan vrålar och löper för fullt.Tråkigt nog kan hankattsägaren inte ta emot just nu så vi får stå ut.Kombi och Dessie solar och sover ihop i sin låda.

Vi ska straxt packa en hund och två katter i bilen för en tur till veterinären. Hunden ska vägas och katterna ska vaccineras.Vi ska väl passa på att handla lite när vi ändå är inne i stan.

Stolt ägare till tre La permer

worst
2

God morgon!

Här är 17 grader och sol från klarblå himmel.
Idag på eftermiddagen blir jag kattvakt åt en röd innekatt. Jag har förberett med plats för låda och andra saker innekatter behöver numer, och så gjort plats för katten på fönsterbrädorna. Bara hoppas att Findus accepterar det!   😃

Mooniq
2

Morgonpromenaden gjord och idag var det tungt. Kroppen protesterar så resten av dagen blir en lat dag. När jag fyllde fick jag ett Kumquat-träd av min ena bror och idag har jag skördat den enda frukten. Sur som attan men gullig att se på. 

Dagens tips: Om du har lätt för att samla vatten i kroppen när det är varmt så testa att låta bli kolsyra. 

Testa även att göra fänkålsvatten. Koka upp 1 liter vatten, häll i 2-4 msk fänkålsfrön. Låt svalna. Smakar lite anis/lakrits. Man kan doppa en tepåse i det varma vattnet och ev söta lite (honung). Fänkål har ett ämne som är milt vattendrivande. 

Ha en bra dag allesammans.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
5

God förmiddag på er. Jag har haft en gräslig huvudvärk som börjar ge sig nu. Här kommer  bilder på vårt lilla persikoträd som blommar nu. Jag räknade till 27 blommor så vi får väl se om det kan bli någon frukt.

/Maria

Maria
4

En bild till

/Maria

Fransu
0

God förmiddag!

22 grader och strålande sol.

Nu är jag ledig i fyra dagar. Ska bli så skönt. Blir bland annat lite trädgårdsfix, min man ska byta lite slitagedelar på min bil, shih-tzun ska klippas osv. Så jag tror denna långhelg försvinner i rasande fart.

Önskar alla en bra onsdag.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Farwuq
1

God middag, här blommar både raps, hägg och syren just nu.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[[eskils_]]
0

God middag, här blommar häggen och sprider sin ljuvliga doft. Även andra träd står i blom, så vackert!

Maria
1

När jag låg på soffan förut så kom en trött och långsam stor humla in. Han surrade framför mitt ansikte och det var som att ha en fläkt på sig. Tänk att de små vingarna kan framkalla sådan "turbulens"

/Maria