Godmorgon söndag 6 maj
God morgon
Soligt och redan 11 grader varmt.
Idag är det premiär för Loppisen vid Ulva kvarn.Det ser vi fram emot
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Godmorgon på er. Vi har också 11 grader just nu men det kommer säkert stiga för det är strålande väder ute.
Idag ska min man iväg till sonen och hans familj för att bygga en vägg. Igår hade de hyrt liten lastbil och köpte allt material så idag kommer det mer praktiska.
/Maria
Morrn! Även här är det en strålande morgon med 11 grader. Det blir nog bra idag.
Lite senare idag ska jag och maken till stan och fästingbussen. Det är dags för vaccination.
Mårning. Ligger lite efter då med "bara" 10 grader o mulet i Munkedal 😃.
Fick meckat hemma massor igår och är jättenöjd med ute-krukorna. Ska åka iväg till en plantskola och förhöra mig om vad jag kan sätta i en uppbyggd rabatt - tänker Klematis eller Honungsros, eller möjligen Humle som kan växa uppefter en avskärmning/utevägg. Rabatten är uppbyggd av Pallkragar - 2 på höjden - men vet inte hur det blir med rötter och vinterkyla - eller om man kan sätta frigolit på insidan pallkrage-väggarna. I dagsläget finns där jordgubbsplantor. och de har klarat vintern galant. Bild på Honungsros och Snöflinga Klematis från huset jag hade tidigare. Snöflingan täcker otroligt bra då den växer extremt snabbt.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
God morgon!
9 grader och halvklart. Ser ut att bli härligt väder idag. Jag gillar denna tiden av året då fågelsången nästan är öronbedövande på morgonen. Allt vaknar till liv.
Hoppas alla får en skön söndag.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

God morgon!
18 grader och en stekande sol!
Idag fick jag lite sovmorgon, skönt att kunna dra sej ibland. Dagens planer är obefintliga, men en promenad i solskenet blir det nog!
God morgon. Här är det 13 grader, soligt och fint. Äntligen börjar trädkronorna bli gröna också. 🙂
#3 Fin altan och blommor! En annan får nöja sig med balkong, men det går att ha blommor där också.
Nu så. 1 timme och 45 minuters köande i gassande sol för att komma in i fästingbussen. Nu hemma igen.
#7 Oj! Då var det många som skulle vaccinera sig just idag. Tänker att det går ganska fort att få själva sprutan. Skönt att ni fick det gjort i alla fall. 🙂
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#7 Oj vilken kö.
/Maria

När vi tog sprutan mot TBE för någon vecka sen fick vi vänta runt 30 minuter. Men grannens hundvalp väntade också så vi kunde gosa med den.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Jag uppskattar att vi hade runt 200 personer före oss när vi kom. Det fylldes på hela tiden. Helt galet. Nästa gång så är vi där lite närmare sluttiden.
Det gick ändå fort, varje person var inne 10-15 sekunder i bussen. Sköterskan var otroligt snitsig. Hon gav sprutan och satte ett lite plåster i samma rörelse.