God morgon onsdag 2 maj
Godmorgon frÄn ett grÄtt Göteborg med 7 grader. Jag ska strax ivÀg till jobbet.
/Maria
Godmorgon! Ăntligen en morgon med sol efter allt regn. Snart pĂ„ vĂ€g till jobbet, det finns massor att fixa med.
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
God morgon
Det kÀnns lite ljusare ute idag men jag kan ju inte pÄstÄ att det Àr sol.
Stolt Àgare till tre La permer

God morgon!
Elva grader och vÀxlande solsken.
Idag blir det en tur till staden för att hÀmta hem förnödenheter!
Det blir sĂ„ dyrt att laga kylen sĂ„ jag vet inte om det Ă€r vĂ€rt det.BLĂĂĂ!
God förmiddag! Blandad sol och moln och 12 grader men det Àr vÀldans blÄsigt.
Fick just ivÀg ett jobb med DHL och ska ta itu med nÀsta. FÄ se om jag premiÀrklipper grÀset i em.
God förmiddag! Skönt att slippa Ă„ka ivĂ€g pĂ„ jobb eller annat, sitter med frukosten fortfarande. đHĂ€r Ă€r det mulet och 7 grader. Har en massa att plocka med som vanligt.
#0 Vilken fin liten pippi pÄ pinnen! Kan det vara en rödhake?
God förmiddag!
10 grader, blÄsigt och soligt.
Jag sov riktigt illa i natt. Strax efter jag gÄtt till sÀngs kÀnde jag att jag mÄste upp och kissa. Inget ovanligt i sig, jag dricker alltid te pÄ kvÀllen och brukar behöva gÄ och kissa nÄgon gÄng under natten. IgÄr kom kÀnningarna ovanligt tidigt. NÀr jag varit pÄ toa och lagt mig igen sÄ kÀnde jag nÀstan genast att jag var kissnödig igen. Och sÄ höll jag pÄ i 4 timmar! Tills slut fanns vÀl inget mer att kissa sÄ det lugnade ner sig. IstÀllet fick jag vÀldigt ont i halsen. FrÄn ingenstans fÄr jag sÄ ont att det Àr jobbigt att svÀlja. Börjar sedan frysa och svettas om vartannat.
SÄg pÄ klockan sista gÄngen vid halv tvÄ pÄ natten och mÄste somnat för jag vaknade till vÀckarklockan som ringde 04.45.
DÄ hade mina besvÀr slÀppt sÄ det var bara att gÄ upp och göra sig i ordning för jobbet. Har haft lite lÀttare halskÀnningar, men inget annat konstigt idag. SÄ vad kroppen höll pÄ med i natt vet jag inte. Men nu Àr jag vÀldigt trött i alla fall.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#8 Nej ingen rödhake, de har inga svarta streck i ansiktet. Detta Ă€r en buskskvĂ€tta, hane đ
#10 Tack, dĂ„ har jag lĂ€rt mig nĂ„got nytt. Hade ingen aning om hur buskskvĂ€ttor ser ut⊠Söt liten tjockis i alla fall. đ
Det regnade sÄ den hade burrat upp sig extra mycket. Vi har ett hÀckande pÄ hÀr strax utanför tomten i en sÀlgbuske i diket mellan tvÄ Äkrar.
Hurra nu har vi kylskÄp. Fast Àn sÄ lÀnge stÄr det i hallen.Köket mÄste byggas om lite.Ett överskÄp som ska bort.Vi hade spanat i en kyl för 5600.NÀr vi kom till affaren stod det en kyl för 10390 lite pÄ sniskan med en skada pÄ ena yttervÀggen.Vi fick det för 6700 SÄ vi Àr vÀldigt nöjda.Skadan kommer inte att synas eftersom att vÄrt kylskÄp Àr inbyggt i ett skÄp.
#12 par ⊠ska det förstĂ„s vara đ€
Jag visste inte ens att det fanns en fĂ„gel som heter busksvĂ€ttađ€«
/Maria
#15 Det finns tvÄ arter skvÀttor i Sverige, stenskvÀttan Àr den vanligaste av dem och borde finnas i dina trakter utÄt kusten. BuskskvÀttan ser man inte sÄ ofta, mest för att den lever ganska undanskymt, inte för att den Àr sÀrskilt ovanlig.