Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 482 ggr
Maria
1

Godmorgon onsdag 4 april

Godmorgon på er.

Jag är hemma från jobbet idag och resten av veckan. Det här är ingen vanlig förkylning utan det måste vara någon form av influensa.

/Maria

Maria
1

Nu hällregnar det och är 6 plusgrader så våren kanske är på gång?

/Maria

aggeelin
1

Godmorgon! Regn här också, två plusgrader. Det är väl någon slags vår. Meteorologisk vår är det först när medeltemperaturen varit över 0 en vecka och då är det några dagar kvar dit.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Krya på dig Maria!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

#3 Tack Agge. Det är egentligen inget att gnälla över. Jag har inte varit förkyld på evigheter.

/Maria

Mooniq
1

Mårning. 4 plusgrader och regn i Munkedal.

Krya på dig  Maria .

Idag har jag en slö morgon innan det är dags att åka till jobbet kl 12.  

Just nu blir det lite tv o frukost - hittade en ny serie på viaplay igår som jag fastnade i. The good fight - en fortsättning på The good wife. Advokatbyrå med stora o små bekymmer. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
1

Morrn! Lite duggregn här och 2 grader.

Jag har också konstaterat att detta inte är en vanlig förkylning. Någon typ av influensa helt säkert. När jag vaknade idag kändes det som att jag tagit ett steg bakåt. Igår trodde jag det hade vänt.

MonicaLagerquist
1

God morgon

Är det inte det ena så är det det andra. Hunden blev  till synes utan anledning halt på ett framben igår. Vi avvaktar så får det ev bli en sväng till veterinären imorgon. För övrigt så har det regnat på morgonen men nu är det uppehåll.

Krya på er alla sjuklingar.

Stolt ägare till tre La permer

worst
1

God morgon!

Grått och disigt och ca 5 grader plus idag.
Idag är en helt ledig dag, så jag ska gå här och småpyssla med småprojekt och sedan ta en promenad om vädret så tillåter!

Fransu
1

God förmiddag!

5 grader och regn idag.

Storhandling på schemat ikväll. Funderar på om jag ska orka en sväng i skogen idag. Eller om jag ska vila. Har så förbannat ont i ena foten. Svullnat har den gjort också. Men jag gillar verkligen mina promenader. Jag får väl prova och känna om det funkar, det är ju bara att vända hem i värsta fall.

Hoppas alla har en fin onsdag. Och fortsätt att krya på er som är sjuka.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Soligajag1
0

Go Eftermiddag ! EN till sjukling här , 😌 fick feber i Måndags natt , Orkade inte go o jobba igår , är hemma idag med, Vilar idag med , här regnar det och 4 grader , Toppenväder ! 😀☔️💨 inte 😱 Kram och Krya på er!! 😀🌺⭐️❤️

HH 🙂

Maria
1

Oj så många som är dåliga. Ja, vi får hoppas att vi kryar på oss🙂

/Maria

JMW
1

Ja vi är några stycken. Maken började känna sig risig igår kväll med ont i halsen. Han jobbar idag. Får väl se när han kommer hem. Jag är så otroligt glad åt nässprej. Jag skulle inte kunna fungera utan den.

Efter en genomgrå dag så börjar solen nu titta fram och det är otroliga 10 grader ute. Varmaste dagen hittills.

Maria
1

Läste en tråd  på en annan sida här på iFokus med en rubrik som hette "vardagsfrisyr" och kände att jag har förmodligen blivit gammal.

Ett av svaren lät bl.a. en hybrid mellan en lazy wrap och nautilus bun.😃

/Maria

JMW
1

#13 Haha såg det svaret också och fattade ingenting. 🤪

flocken
1

+15 ungefär i skuggan. Är ombytt & redo för 3dje rundan för idag. Arbetskläder av o träningskläder på. Men några hundar till ska gå hem.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[PeterTM]
1

God sen eftermiddag 🙂

Hemma igen efter dialysvändan idag. Löjligt lågt blodtryck efteråt. Fyra kronvilt sprang över vägen någon mil från Uppsala på vägen hem, men jag såg dem inte, allt blir bara vitt när jag tittar ut med så här lågt blodtryck.

Det har regnat hela dagen och in mot Uppsala ser man verkligen att regnet tär på snön, stor skillnad nu jämfört med hur det såg ut när jag åkte in mot stan i morse. Här hemma däremot, syns ingen skillnad alls, snötäcket är stenhårt.