Earth hour
Idag är det ju earth hour och vi ska släcka ner ljuset 20:30-21:30 som en miljömanifestation.
Någon här som kommer att göra det? Jag gör det inte.

Nej det kommer jag inte att göra. Här hemma har vi alltid minsta möjliga ljus på VARJE DAG!
Stolt ägare till tre La permer
Vi brukar inte heller delta i earth hour. Dock brukar vi ha wine hour här, som vi lite skämsamt brukar uttrycka det 😉
/Christina
Här brukar det vara släkt vid den tiden ändå, men med någon liten lampatönd eller ljus. Jag har också väldigt lite lampor tända annars också, aldrig onödiga lampor tända. Så jag kommer antagligen inte delta i det, men om det "blir så ändå" vet jag inte :)
Jag följer inget sånt , Men säger som dem flesta härinne . Har knappt Nå ljus tänt på kvällen , mysigare med små ljusstakar I fönstren och på borden. 😀⭐️
HH 🙂
I vårt hus så lyser det i de flesta rum på kvällarna. Samtliga lampor vi har är LED-lampor så jag tycker vi är miljövänliga ändå.
Jag brukar inte bry mig om Earth Hour heller, men vi har inte mycket tänt hemma annat än där vi befinner oss och som sagt, numera är alla lampor LED.
Vi har också bara LED-lampor numera.
Första gången det var earth hour så hängde vi på men inte sedan dess.
/Maria
Vi gör det varje år.
Jag håller på att "fasa ut" glödtråds- och halogenlampor från mina ljuskällor, och dessutom låter jag alltid tomma rum vara mörka rum.
Att släcka ner världens belysning en i sammanhanget "ynka" timme per år tror jag inte världens makthavare bryr sig om effekten av. Jag tror mycket mer på utvecklandet av strömsnåla driftsäkra lamptyper och av energieffektiva hushållsapparater.
Jag brukar alltid glömma när det är men vi brukar ofta inte slösa så mycket
l'm back
Vi deltar alltid i Earth Hour.
Dels som en liten men dock del i en manifestation, en gemenskap.
Dels är det en mysig stund som man kan använda t.ex. till att begrunda hur bra vi har det och hur vi tar för givet att vi kan brassa på med el, ljus, värme i den vanliga vardagen. Det är inget att ta för självklart, egentligen.
Sedan slösar vi förstås inte el annars heller. 🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen