Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 666 ggr
Maria
2

Godmorgon fredag 9 mars

Godmorgon  på er.

Vi har 3 minusgrader idag och jag bara väntar på "vändningen"

Hoppas ni alla får en fin fredag🙂

/Maria

MonicaLagerquist
1

God morgon

Bara någon minusgrad och det har kommit massor av snö i natt.Jag som skottade igårkväll nu är ju det ogjort.

Stolt ägare till tre La permer

aggeelin
1

Godmorgon! Å det är fredag! Här är det fyra minus och det har kommit några cm snö inatt - det är fortfarande vinter.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
1

Morrn! Nollan här och ingen ny snö. Fast det är så eländigt grått där ute.

Fredag är det allt men det hjälper inte mig. Jag måste jobba hela helgen för att hinna med. 😕

Mooniq
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Mårning! Väntar oxå på våren. Igår hittade jag ett roligt fotoprogram för mobil/platta. Pip camera heter det och har massa fina mallar som man väljer eget kort till. Lätt att använda. Så några av mina blombilder kommer att få sig en uppfräschning. Jag gillar att sitta o pilla med korten, redigerar lite, beskär lite och nu kan jag trolla lite oxå. ☀️🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
1

#4 Så fint🙂

/Maria

worst
2

God morgon!

Plus 3 grader och slask och grått dis på det, fortfarande vår!   😉

Ett ord på vägen?
"Alla vägar går åt två håll!"

Soligajag1
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Lunch , time 😀 -3 imorse , snöar för fullt ! 😬🌧❄️ Nu sitter jag på jobbet. Tar en fika ☕️ Innan jag börjar ! Härliga bilder #4 😀 vad heter foto programmet ? Kram // Hillevi o kissarna 😻😻🌺😀

HH 🙂

Fransu
1

God förmiddag!

-1, mulet men uppehåll. Hoppas verkligen att det är färdigt med snö för denna vinter.

Underbart med fredag. Inga särskilda planer. Vi tänkte röja bort lite snö närmats huset så det inte rinner ner i grunden när det smälter. Och förbereda tomten för slamsugning som ska genomföras inom två veckor.

Önskar alla en fin fredag och helg!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2

#7 Sån fin katt. Är det någon som vet om det är finalen på melodifestivalen ikväll eller är det andra chansen?

/Maria

[PeterTM]
3

#9 Nä nu när På Spåret är slut f inns det inget att se på TV 😃

Maria
1

#10 Ja det är deppigt haha.

/Maria

Fransu
1

#9 Finalen är imorgon kl. 20.00. Andra chansen var förra lördagen.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
1

#12 Aha tack. Så var det ja…

/Maria

Soligajag1
0

#9 Tack Maria 😀 Denna Melodi festival kollar jag inte på alls , Kollar på film istället , på Netflix . 😀

HH 🙂

Maria
0

Vi följer en serie på Netflix nu som heter Marcella. Jättebra. Samma upphovsman som "Bron" Jag gillar inte Bron men denna tycker jag är bra.

/Maria

Fransu
0

#15 Bron är den bästa svensk/danska serie jag sett. Är uppriktigt ledsen att det inte kommer fler säsonger nu.

Kollade upp Marcella, den verkar intressant! 🙂

Maria
0

#16 Jag kanske ska ge Bron en chans till. Jag tror att det bara är tre avsnitt jag sett.

Hade så himla svårt för tjejen som spelade huvudrollen. Sådant märkligt beteende och då har jag ändå i hela mitt liv träffat på människor med olika diagnoser men detta kändes verkligen inte äkta.

/Maria

Fransu
0

#17 Jag hade också svårt för Saga i början, men jag lärde mig att tycka om henne. Men har du ändå sett tre avsnitt och inte gillat serien, så då vet jag inte om du kommer att gilla den. Jag tycker att flera av dom danska skådisarna är helt fantastiska. Så ge den en extra chans ändå. 🙂

Maria
0

#18 Jag ska tänka på det haha.

/Maria

JMW
0

Nu har jag också kollat upp Marcella. Verkar riktigt bra. Kanske ska återuppta Netflix ändå? Jag har haft Netflix i två omgångar men inte tyckt att det funnits något att se. Fått erbjudande om en gratismånad så jag får se hur jag gör.

Bron är nog det bästa jag sett! Så trist att det är slut.

[PeterTM]
0

Jag är inte förtjust i TV-serier alls, vill helst ha avslutade avsnitt så att jag inte är tvingad att titta regelbundet. Sen blir jag snabbt uttråkad av långkörare eftersom de verkar dra ut på händelseförloppet, då tröttnar jag och slutar att titta.

Just nu är det Shetland som gäller här hemma, men den går för sent för oss på söndag kväll, så det blir att titta på SVT play istället.