det smakar kylskåp
asså all mat vi har i kylskåpet tar smak av just kylskåpet… även om de ligger i påse eller plastlåda..
hur fasen får man bort de..
mjölk, juice å vatten smakar åxå kylskåtp..
går de att göra nåt åt? hjälper de om man storrengör kylskåpet? eller har de med själva kylskåpet att göra? att de är gammal elle rnåt?
nån som vet nåt husmorstips?
Ättika tar bort kylskåpsdofter i kylen, rengör kylen med ättika så försvinner nog doften fryn kylen Examynia.
Kolla termometern så den har rätt temperatur också,
Hur luktar kylskåp ? o.O
…du kan även prova o ta en liten skål med vatten o blandat med ätikka o ta en halva citron saft till de.Rör om vätskan o låt det vara i kylskåpet åtminstonen över natten…
Eller så ställer du in en skål med bikarbonat. Du kan förresten göra det OCKSÅ
#2 Unket
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
tack ska ni ha.. får testa alltihop:P då borde de fungera tycker jag allt:P
Och du har väl kollat så det inte är täppt i hålet för avfrostningen? Finns på väggen längst in nånstans.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#6 Japp de var de första jag kollade faktiskt:-P
#7 Där brukar det finnas diverse "godsaker"! 
#2 Prova att stänga av ett tömt kylskåp och öppna det efter ett par dagar så vet du.
Urk' hoppas att du fick ordning på lukten…
Kylskåpslukt en blandning av plast gammalt o något mer..
Lena.P är jag i verkliga livet.
njae luktar gr de inte direkt utan de är att mat å dryck tar smak:S ska tömma de idag å torka ur ordentligt med ättika å ställa in skålar med de jag fik tips om å se om de blir bättre..vi har ett extra kylskåp så k an sätta in maten där sålänge så kan de vara tomt när jag fixar med de andra
Jag har aldrig varit med om detta så lite förvånad är jag
/Maria
jasså?:O har jagvarit med om många gånger hehe fattar ite varför de blir så.. men vet som sagt inte om de beror på att kylskåpet är gammalt å att de då blir så.. ve tint efaktiskt
#13 Du förvarar inte någon speciell mat som avger lukt och smak till de andra varorna du har där.
vad skulle de kunna vara?:S kan inte komma på att jag har något i kylen som inte ska vara där:S
Salami och öppna mjölkförpackningar är en klassiker i "äcklig-mjölk-kategorin".

du menar om man har öppen salami OCH öppen mjölk tillsammans?:P
#17 Nja, mjölk har en förmåga att absorbera lukter och jag kräver av min fru att om hon ska ha salami med vitlök hemma, så måste den in i en Tupperwareburk eller motsvarande, för om den bara ligger i en plaståse så går det inte att använda mjölken sen.
ahaa du menade så.. fast som sagt de är annat som smakar med.. + att de inte är nån salami.. itne öppen iaf.. men smöret å vatten osv smakar åxå de är de som är skumt annars vet ag att mjölk är svårt så..:P
#19 Du får nog tömma kylskåpet och göra en riktig rantafej därinne 
ja de får bli så:P i morgon smäller de:P
Har ett kylskåp som är 1 år gammalt från Ikea, "Kyld" heter det och det sattes in av hyresvärden efter renovering, så jag har inte själv valt. Jag har sällan förr haft problem med lukt i kylen och det har ju hunnit bli en hel del då jag nu är 50 år, men sedan de satte in denna kyl så har jag det med jämna mellanrum.
Någon som har samma erfarenhet eller bra tips? (ättika och bikarbonat ska jag börja praktisera med)
Kan inte låta bli att ställa den här frågan:
Blir alltid lika förvånad över när man skriver i en tråd om ett problem man har när någon svarar med att de aldrig haft problemet.
Vad vill man med det?
I detta fallet säga att man är en en bra människa och den som fått lukt en sämre?
#22 Det här var en gammal tråd😉
Jag antar att du syftar på mitt inlägg eftersom jag skrev att jag inte varit med om problemet.
Du kanske ska se sammanhanget istället för de skrivna orden rakt av. Vi känner varandra ganska bra här inne på Livskvalitet så jag känner mig trygg med att skriva ärligt och jag har fortfarande inte varit med om själva problemet så här 6 år senare. Vill bara påpeka att jag inte ser mig som en bättre människa för den saken. Snarare kanske det är till min nackdel då jag inte ens förstod vad det innebar.😃
Peter gav en bra förklaring i #2.
/Maria
#23 Du menar #9, eller hur Maria?
#24 Ja, såklart. Jag skrev fel😉
/Maria