Godmorgon onsdag 24 januari
Godmorgon på er.
Det känns som om det har hällregnat hela natten. I alla fall de gångerna jag varit uppe och sista gången var vid 03 ungefär.
Det är 6 grader varmt så det svänger rejält.
Hoppas ni får en fin onsdag.
/Maria
God morgon 🙂
Det började snöa igår kväll, så nu har det kommet kanske 5 cm ytterligare, men det är nollgradigt, så det blir väl slask innan dagen är över gissar jag. Ska iväg nu på stört 🙂
Godmorgon +4,2. Regn o Isbana ute. Sitter vid frukostbordet och läser tidningen. Dagens citat: 1969 slutade jag med både sprit & sex. Det var de värsta 20 min i mitt liv" sagt av George best, fotbollslegendar.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#2 Haha🙂
/Maria
Godmorgon! Här har det kommit blötsnö och nu smälter allt det vackra vita. :(
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

God morgon!
Här är en solig morgon med 8 plusgrader. Idag planerar jag en långpromenad för att lämna av grejer hos en kompis.
Ett ord på vägen?
"Även om alla har samma åsikt, kan alla ha fel!"
God förmiddag!
5 grader och mulet. Isbana på grusvägen i morse. Körde en omväg hem för att slippa isbanan och hoppas den smält undan tills imorgon.
Ska ge mig ut i skogen med pudeln. Hoppas vi hinner ta vår sväng innan regnet ska komma. Just nu är det uppehåll. Det regnade kraftigt här i natt.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Vi klarade oss inte undan regnet. Vi var ordentligt blöta när vi kom in. Regn och blåst samtidigt är inte mitt favoritväder. Men jag bakade lite kladdkakecookies för att muntra upp denna gråa dag.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Förstår begriper varför bilden inte vill följa med till samma inlägg där jag har texten. *Muttrar lite för mig själv*
#8 Å så gott det ser ut.🙂
Jag har nyss kommit hem och trots en rejäl paraply så gick det inte att ha den uppfälld på grund av blåsten.
/Maria
#9 Mums va goda dem ser ut! 😀❤️ Recept tack ! 😀om du har , 😀🍪 Kram 🌺
HH 🙂
#11 Här är receptet:
Du behöver: (ca 20 st)
50 g rumsvarmt smör
1,5 dl ljust muskovadosocker
1 dl strösocker
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
0,5 dl kakao
175 g smält mörk choklad
1 tsk bakpulver
2,5 dl vetemjöl
150 g hackad mjölkchoklad
Vispa smör och de båda sockersorterna krämigt.
Tillsätt äggen, ett i taget.
Smält chokladen och rör ner den i smeten.
Tillsätt kakao, vaniljsocker, mjöl, bakpulver samt hackad choklad.
Ställ smeten i kylen medans du värmer ugnen till 175 grader.
Forma valnötsstora bollar och platta något.
Grädda kakorna ca 10 minuter i 175 grader. Övergrädda inte!
Jag hittade receptet på en blogg som heter systrarnasdrömmar.blogg.se
Mina kakor flöt inte ut lika mycket som på bilderna på deras blogg. Men dom blev goda ändå. 🙂
Nu mår jag illa men det är självförvållat😃
Jag köpte en halv liter glass på vägen hem och tog hälften av paketen men det var så gott så jag var tvungen att ta resten men det blev aningen för mycket.
/Maria
#10 Där fick du in en superdialektal mening, "trots en rejäl paraply så gick det inte att ha den uppfälld på grund av blåsten."
Jag skulle ha sagt: trots ett rejält paraply så gick det inte att ha det uppfällt på grund av blåsten. 🙂
#14 Haha så tydligt det blir när man jämför ;-)
/Maria
#15 Ja det blir lustigt. Hur skriver du paraply i plural och i bestämd artikel? 🙂
I plural skulle jag skriva paraplyer och i bestämd artikel paraplyn.
Men det är ju mer så som jag talar.😃
/Maria
Bestämd artikel i plural blir paraplyna😃
/Maria
Jag skulle nog hicka till även om det kom som uttalat. 😃
Ett paraply, flera paraplyer, det paraplyet, de paraplyerna vill jag ha det till 👍
#19 Du har så rätt men säger du det så också? Ingen dialekt? Jag säger den paraplyn och de paraplyna.
/Maria
Haha, dessa katter och lådor😃
/Maria
Katter älskar lådor!
Katter älskar lådor!