Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 645 ggr
Maria
1

Gott Nytt 2018

Vill bara önska er alla ett Gott Nytt år. Vad har ni för nyårsplaner? Ska ni fira eller blir det lugnt?

/Maria

Tarotstollan
2

Gott Nytt År!

Har ingen aning i nuläget om jag blir ensam eller om grannarna ringer senare och bjuder.
Mig spelar det ingen större roll, sitter gärna vid datorn och "tjatar" med folk här inne!👍🥳

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
3

Vi är ute i stugan för att slippa alla smällare och raketer då hunden lider av posttraumatisk stress. Här kommer det inte skjutas då det även går kor fritt här. Ett nyår sköts det såpass så hela hjorden skenade i panik. Djurägaren var måttligt glad. Vi ska nu på fm åka iväg & tända en brasa i skogen. Min familj och mannens kusin med familj samt några andra. Blir lite korvgrillning på pinnar som barnen täljt. Med hjälp utav oss vuxna såklart. Efter det så ska jag förbereda maten. Det blir en lugn dag. Men mysigt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
1

Låter härligt flocken!👍

flocken
2

#3 jag hoppas det blir så mysigt som jag ser det framför mig. Förra året åkte vi ut o fikade i skogen. Försöker alltid göra något ute aktivitet på nyår.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Fransu
1

Gott Nytt År!

Vi är hemma i vårt hus här på landet. Vi ska ta det lugnt och äta gott. Vi har inte hört en enda smällare hittills. När vi bodde i lägenhet small det till och från hela veckan efter jul till och med några dagar efter nyår. Skönt att slippa det eftersom det kunde stressa hundarna. Får se (höra) om det smäller något idag, på självaste nyårsafton.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
1

Familjen åker till kompisar och firar, jag stannar hemma. Nyårsafton är ingen stor sak för min del, jag har upplevt ett antal och det brukar inte vara särskilt unikt, samma jäkla smällande och skjutande överallt. Här ute är det ingen som sysslar med sånt eftersom det finns djur överallt.

Det finns en sak jag gärna ser på och det är Grevinnan och Betjänten. Nuförtiden är den flyttad från att ha varit alldeles innan Nyårsklockorna tidigare, går den vid 19-tiden tror jag.

Carmarino
2

Grevinnan och betjänten visas 19.45 ikväll, på TV1. 🙂

Gott Nytt År!

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

worst
0

Ja, "Grevinnan och betjänten" är ett måste, resten kan kvitta! Det är en dag i morgon också…    😃

aggeelin
0

Här blir det lugnt. Vi ska laga mat tillsammans med goda vänner. Eller rättare sagt; våra män får sitta och se glada ut och jag och kompis Kina lagar mat. Det blir gratinerad hummer, marinerad lammfile med rödvinssås och svartrotspuffar och så äggost med hallonkompott.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
0

Lugnt här, svärmor kommer till kvällen. Rödvinsmarinerad oxstek, potatisgratäng och rödvinssås.

Jag sitter INTE vid teven 19:45. 😉 Har för länge sedan tröttnat på det programmet.

[[eskils_]]
0

Grevinnan och betjänten är ett måste på nyårsafton! ✨🥳  Gott Nytt År!

Skrämmande hur vissa slynglar beter sig med raketer numera:

"Ungdomar sköt, natten mot fredag, fyrverkerier mot förbipasserande i Kristianstad. När polisen stannar skingras ungdomsgänget – som dock kommer tillbaka för att skjuta fyrverkeripjäser mot polispatrullen."

"De senaste dygnen har blåljuspersonal i bland annat Landskrona, Helsingborg och Kristianstad berättat om ungdomsgäng, som riktat fyrverkerier mot räddningstjänst och polis. Vissa gånger börjar det hela som ett falsklarm, för att lura räddningspersonalen till platsen."

https://politik.ifokus.se/discussions/549d3c708e0e7434b9005efc-fyrverkerier?discussions-1  (kommentar #188, 190, 200 m fl)

flocken
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

3 timmar i skogen med familjen och mannens kusin med familj. Kan man avsluta året bättre?

…………………………………..

[PeterTM]
0

Nu har jag kollat Grevinnan och Betjänten för säkert minst fyrtiosjunde gången, men den är lika rolig ändå varje gång. Nu kan jag avsluta 2017 och snart gå och kvarta så att jag orkar upp före 05 imorrn 😃

Fransu
0

#13 Sov gott sen Peter, så ses vi här nästa år igen. 🙂

#12 Vad mysigt ni ser ut att ha haft det! 👍

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer det bästa jag vet.

/Maria

Tarotstollan
0

Det blev att jag firar nyår själv med mina djur!🙂
Håller på med maten, inget märkvärdigt: potatisgratäng, prinskorv, köttbullar och rödkål. Kanske lite vin och senare cider vid 12-slaget.
Här har det börjat smälla lite så smått och snöandet har upphört för denna gången.
Katterna har dragit sig tillbaka, en i garderoben och en sover i elementsängen i sovrummet.🐱🐱

I morgon skall jag hem till mamma och doppa i grytan!👍